Tackar för svaret, bra att veta, då blir det inte att kapa bort dom i alla fall När det har gått en vecka utan att det har hänt något med bilen så börjar det klia i fingrarna ordentligt & när två veckor har gått klättrar man på väggen men vill man ha ut den på vägen till sommaren så behöver man ligga i lite Nu i stora drag så har man hjulhusen, skuffen & motorutrymmet kvar som behöver ses över, så jag får se hur mycket som blir gjort imorgon. Sen blir det att: *Gå över taket som ser lite "snett" ut. *Fronten behöver ju sig en om möblering *Bak delen får se ut som den gör, i alla fall fram till nästa vinter. *Bakaxeln ska ses över, är lite översyn på den *Motor & låda ska i & kardan ska ju svetsas om så det passar. *Sänkning till en nivå som fungerar med taket *Målas *Få in inredningen *Sen är det nästan sommar
Senast redigerat av HG_ (23 februari 2013)
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Efter att slipat ner lite svetsar så det inte hänger ner massa tallar, så fick jag sprätta upp golvet vid förar platsen, för jag insåg att det var för tunt
& efter att lagt på en ny plåt, så ser det ut så här. & ja, jag vet att det inte ser ut som original men jag fick inte till det som jag ville ha det.
& sedan till det sedvanliga
Mer "skit" än rost denna gång Nu ser man att det går framåt
Efter ha gått igenom golvet under kupèn & sett till att allt är tätt Så fick jag mig ett litet ryck & kolla i ett av hjulhusen, såg inte så roligt ut
Ramen behöver lappas lite & sen lite mera plåt, det syns lite dåligt ut på nästa bild men är inte så mycket plåt kvar
& nu får jag se när nästa uppdatering blir, men det blir nog lite små uppdateringar fram i veckan
& som tidigare bild så var det lite dåligt vid rattstångens genomföring Så då var jag ju tvungen att peta lite grann
& före slipande så blev det så här
Det som var innan jag kapade bort & bytade plåt
Sen "råkade" jag prova lite med hammaren & jag "råkade" hitta mer dålig plåt.
Efter att knackat till en förstärkning & slipat.
& eftersom jag ändå har nere huvudcylindern så tänkte jag att man kan ju ta å blästra & måla Så det blev en tvätt & sedan i veckan kanske det blir blästring.
Så nu får jag se när nästa uppdatering blir, kan ta ett lite tag.
Ne, skojade bara, Behövs laga en del plåt, hyffsa till den raka sexan (få lite färg på den & vxl lådan.) Ändra motorfästena så det passar med sexan. blästras & målas matt svart. Ordna till sladdar & dylikt. & någon slag av lampa så man ser om man får stop vid vägkanten vid något sent tillfälle
Med andra ord en rekordelig uppfräschning
bild på hela paketet, motorfästet & motorbalken. Behöver lite idéer på en ny infästning på balk. Kommer att göra om lite eftersom att det inte finns något vettigt fäste på nu. Tackar på förhand
Senast redigerat av HG_ (8 mars 2013)