Blir inte så mycket till uppdatering på ett par veckor. ( blir efter påsken.) Då denna helg består i lite pillande på bruksbilen & annat. Men jag har gått & funderat över & pilla till ett par självmordsdörrar i bak. Är det någon som har gjort något liknande på någon annan bil eller är det så mycket jobb med det så det inte är lönt? Någon som har synpunkter på detta eller ideèr? Vad säger sbp?
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Ha, ha nu blir det skruva & svetsa hela helgen Uppdatering kommer löpande men det beror på tid , annars så kommer hela uppdateringen på söndag Har inriktat mig på att göra färdigt resten av golvet denna helg.
Morrr Jag blir sååååå.... frustrerad! Han inte så mycket som jag ville ha gjort idag.
Men han med baljan iallafall Det var lite böjar & bockar så det fick bli lite överlappningar Ville inte ha det så, men det är tätt iallafall Det är ju huvudsaken iallafall
Det är ju inte slipat än han inte med
Senast redigerat av HG_ (7 april 2013)
Nä, man hinner aldrig så långt som man har tänkt sig! Sen tycker jag att det är skönt att ta det lite lugnt på förmiddagen när man äntligen är ledig. Nå, baljan sitter där! Bra så!!
Titta det går ju framåt med stormsteg ju. hur ligger du till i tidsplaneringen HG?
Jag ligger lite efter känns det som. Men nästa helg så får jag nog lägga på en rem så jag blir färdigt med hjulhuset. (Om nu inte sambon ska jobba förstås. ) Sen ska jag "bara" byta upphängnings anordningen till bladfjädrarna (som har sackat ner ca 1 cm på ena sidan.) + gummina som inte var så bra & en balk till innan jag kan gå på & justera lite i taket. Dörramarna på dom "nya"dörrarna behöver justeras in så dom passar åxå Listan fortsätter sedan med motor & vxl lådan Har säkert glömt en massa, men det är bara att gneta på Sen börjar det roliga spackla & slipa. (Det har ju lossnat lite spackel under resans gång.)
Massa positiva tankar & ett j---a anamma, så ska jag nog lyckas med detta.
Senast redigerat av HG_ (22 april 2013)
Nu var det dags igen då Har hållit på ett par timmar idag. I fredags så fick jag iallafall bytat dom bakre bultarna till blad fjädrarna på vänster sida, dom var lite korta förstås.
Men nu tillbaka till höger sidan
Eftersom jag kom på att jag inte skulle komma åt att svetsa mellan fäste & reservhjulsbaljan så blev det att ta fram plasman & börja skära, men det var ju inte så mycket med den plåten ändå när jag tittade efter så det blir ändå att göra en ny. extra jobb
Sen såg jag att golv plåten inte heller var så bra så blev det lite mer kapande.
& sedan var inte kanten på balken heller så bra så det blev till att lägga i en bit. & en golv plåt
När golvet var åtgärdat så kom fästet på plats. & sidostycket till baljan
När jag ändå hade nere stötdämparna så fick dom sig nya gummin dom med.
Sen när jag var färdig med bakpartiet så blev det en balk jag har väntat med att ta.
Ser inte så pjåkig ut va? Men vad tycker ni nu då?
efter att ha sett hur balkarna har sett ut på resten av bilen så hade jag mina aningar om hur denna skulle se ut inuti. Så det var ju bara att årdna till en balk & byta.
Senast redigerat av HG_ (21 april 2013)