uppdatering.........
Eller rättare sagt, behöver skriva av sig lite.
Var inne hos glas mästarn i måndags, fick till svar att rutorna inte kommit än. (?!)
& då frågade jag var mina mallar var, han hade ingen aning........
Nu är det ju så att denna person jag pratade med denna gång inte var in kopplad på detta i från början.
Sa till honom att jag inte längre är intresserad av dessa rutor längre, passade på att förmedla honom om
att efter lite eftertanke har det gått över 4 månader sedan jag beställde rutorna & att jag nästan hade lagt en dags arbete på att få dessa mallar att fungera som det var tänkt.
Fick då till svar att hans chef (som nu var inkopplat från början.) skulle vara tillbaka onsdag.
Jag han hem & då ringer telefon & då var det denna snubben jag pratade med på glasmästaren.
Han påstår att rutorna stod på lagret.( & mallarna.) Så om jag fortfarande var intresserad så står dom där.
Jag sa att jag får se om jag kommer förbi.
Idag var min snälla fru i närheten & passade på att åka förbi för att hämta mallarna.
Hon ringde mig när hon var där & sa: Dom ska ha 1800:- för en sidoruta & en liten vädringsruta.....
Nu var det så att från början innan jag beställde dom så frågade jag om priset, frågade om dom kommer att landa på 1000:- - 1500:-,
japp, sa han, inte mer än 1500:-.
Sa till min fru att dom kan behålla rutorna & ta med mallarna.
Hur tänker denna glasmästare nu? Först så tar det lite mer än 4 månader att få fram rutorna varav att rutorna stått hos glasmästaren i en månad. (frun såg en lapp, där det stod ett ankomst datum till glasmästaren.)
Sen har han mage att krydda på priset lite till, utöver ett max pris som var sagt från början.
Man kan ju inte annat än att bli en aning gnällig. Eller vad tycker ni som läser?