Låter lurt med bara halva tryckplattan på "plats" somsagt. Men visst killen har säkert koll, prova på så får vi väl se hur pass de funkar
pnp - Kanske ett Haltech platinum pro? Annars har du ju maxxecu, priserna är ju nästan samma nån 1000 lapp dyrare för max boxen om du handlar haltech utomlands.
Låter lurt med bara halva tryckplattan på "plats" somsagt. Men visst killen har säkert koll, prova på så får vi väl se hur pass de funkar
pnp - Kanske ett Haltech platinum pro? Annars har du ju maxxecu, priserna är ju nästan samma nån 1000 lapp dyrare för max boxen om du handlar haltech utomlands.
Ja dä ska prövas
Ja dä ä ganska så höga priser på databoxarna så jag tycker dä ä dumt att 'snåla' och spara typ 1000kr. Men vi får se, kanske snubblar på en box te bra pris någonstans
Jaha, nu i helgen ska jag svarva till ett centreringsdon till svänghjul å koppling. Då ä dä bara för mig att fixa dit tryckplattan på svänghjulet, och förhoppningsvis blir dä helt perfekt så dä inte funkar som en vibrator Och sedan ska jag få en platta svarvad som lamellen ligger på
idag svetsade jag blocket så att det inte blir något läckage vid en vattenkanal. Toppens vattenkanal går bara 1-2mm ifrån kanten på blocket så jag lade dit lite extra material på kanten
Imorgon bitti så åker sakerna till örebro! Och cp kolvar samt spool stakar ä nu beställda också
Man ska inte "porta" upp hålet för vattenkanalen lite ytterligare för att få ett bättre flöde då? Bara en tanke, så att hålen matchar varandra så mkt som möjligt
Man ska inte "porta" upp hålet för vattenkanalen lite ytterligare för att få ett bättre flöde då? Bara en tanke, så att hålen matchar varandra så mkt som möjligt
Jo jag ska ta bort lite i blocket, det är inte så mycket gods i kanten på blocket trots att dä ser ut som dä. Så dä går att ta bort mycket där uppe. Dä ä bara en vikt kant. Hoppas du fatta haha
Jo jag ska ta bort lite i blocket, det är inte så mycket gods i kanten på blocket trots att dä ser ut som dä. Så dä går att ta bort mycket där uppe. Dä ä bara en vikt kant. Hoppas du fatta haha
Yes jag förstår, syns ju mot närmaste cylindern hur kanten är utformad
Yes jag förstår, syns ju mot närmaste cylindern hur kanten är utformad
Ja men precis ! tack för ditt förslag iaf, uppskattar att man får hjälp
vad är liksom alla fördelar med torrsump? man har ju liksom aldrig brytt sig om de!!
Väldigt många fördelar iaf, men ett färdigt paket ä sviiiin dyrt så dä ä inget man har tittat på liksom. men som lillebror sa så finns dä sjukt mä begagnade saker te hyfsat pris. men lite fördelar ä ju att man slipper olja i tråget, kan aldrig suga tort oavsett hur man svänger å bromsar. Så eftersom att man slipper olja i tråget så går motorn lättare eftersom att veven inte piskar i oljan. M.M !
Och eftersom att konstruktionen ä som den ä på våra oljepumpar på rb motorer så visst
Prem lagd! Hoppas på att få se denna i sommar på olika event!
Kul att du vill följa! du lär ju ha en tråd du också ju
Ja jag hoppas verkligen att jag får ut bilen hyfsat i tid på sommarn, har väntat i flera månader på motorarbeten så som borrning och beställning av RB30 motorn och dylikt