3678
Sök

Handbroms tar ytterst dåligt. Saab 9-3 - 1999

558 Inlägg
20 januari 2013
Ska ta bilen till en lyft imorn istället. Så jag återkommer imorn kväll om det hjälpte eller inte.

29 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Gör gärna det.

445 Inlägg
20 januari 2013
bara och byta till en fräsh vajer,gör mycket! gjord de själv när handbromsen va kass.

Power of changes
270 Inlägg
21 januari 2013
Sååå nu har jag löst mitt problem, mina bromsbackar är lite slut men problemet var att dom hade rostat ihop lite. Så på med rost lösare och rycka i kryckan ett par gången så släppte det. Dom hade kommit i fel läge så jag va tvungen att centrera dom också
Jag besiktade bilen idag och den gick igenom utan problem big_smile

( men besiktnings mannen knäckte av mitt avgassystem för att han kom typ i 40 km och över en trotoarkant. JÄVLA ARSEL FITT* )( bilen är ganska låg )

Power 0f You

558 Inlägg
24 januari 2013
Ledsen för sent svar här. Mina vajrar hade rostat fast. Men med lite våld och 5/56 gav dom med sig igen. Fick ändå inte till justeringen av handbromsen. Så brorsan fick ringa efter en bekant som jobbat som mekaniker på Saab. Inte ens han fick till handbromsen ordentligt. Men tillräckligt för att gå igenom besiktningen. Han kunde inte heller förstå varför den inte tog bättre. Men vi gissar på att vajrarna är så gamla att när man drar i handbromsen så sträcker vajern på sig istället för att dra hårdare i expandern.
Senast redigerat av 744tic (24 januari 2013)

Sök