Någon som reggat sig på www.tagen.se och åkt dit så man vet att det funkar?
Dom skriver under info att man måste faxa in 3 sidor med boten. Får man det vid bötestillfället? Har aldrig åkt dit för fortkörning så jag vet inte..
tagen.se skrev:
Inskickad bot till Tagen.se skall vara FULLSTÄNDIG, 3 sidor (sida med datum och föreläggandenr, sida med information om var händelsen ägde rum mm samt sidan med de olika brottskoderna) Ofullständig inskickande av böter innebär avregistrering från tjänsten.
Nu när dom tokhöjt summorna så hade det varit skönt att regga sig så man kan åka fort utan dåligt samvete.
MORALTANTER HAR INGET I DENNA TRÅDEN ATT GÖRA, så inget "håll hastigheten istället"-snack! Tack på förhand.
Miklen: Hellre betala 398 kr för ett år i förskott och känna sig trygg i 29km/h över gränsen än att behöva åka runt och vara osäker på att få en bot på 4000.
Man lär inte åka dit mer än en gång, har inte fått fortkörningsböter på fem år så.. Det är hur som helst en billig försäkring för att känna sig trygg Kör aldrig mer än 29km+ så länge jag inte är helt ensam på vägen.
tobi: Jo lite samma stuk är det väl.. Men ändå en jäkla skillnad på kollektivtrafik och biltrafik
Eftersom deras sida (tagen.se) inte nämner nått om de nya bötesbeloppen och allmänt verkar ouppdaterat verkar det nästan som dom har lagt ner, står ju fortfarande de gammla bötesbeloppen där...
Mailade just tagen.se om de fortfarande var igång och fick följande svar: (06-10-17)
De kommer en ny version av avtal, uppdaterad hemsida mm inom kort. Detta beror på att vi under dagarna fått nya ägare och i samband med de varit tvungna att avvakta detta. Vi ser framför oss att en 100% klar uppdaterad sida för anmälan kommer innan oktober är slut.
Kollade på svenska speeding (som verkar vara dontworry.se numera) och de har heller inte uppdaterat bötesbeloppen på sin sida, däremot ahr jag itne orkat maial dem... kanske samma sak där?