3475
Sök

Ett helvete att hitta jobb?

Meldem
4 137 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Hej !

Tänkte bara höra med er som söker jobb, har ni också ett rent helvete att hitta jobb?
Jag söker allting för tillfället eftersom mina Svetslicenser har gått ut.
"Det är en jäkla brist på :_____:, Gå den utbildningen så har du garanterat jobb" Haha ja visst, om det ändå var så i praktiken..

Och dom jobb som finns så måste man antingen vara Student med Huvudsaklig syssla eller ha en fet utbildning..

Nån som känner igen sig? Jag har iaf ett helvete att hitta ett jobb.

Kände att jag vill skriva av mig och hoppas jag inte sitter i denna sits helt ensam..
Senast redigerat av TouchOfRed (1 november 2012)

420 Inlägg
1 november 2012
Ta truckkort...

A+B+C så har du förmodligen jobb om du ligger i.

Laaaang
320 Inlägg
1 november 2012
De finns jobb, handlar bara om att inte vara kräsen och att ligga i! funkar inte att skicka 100 CV till företag.. åk runt och visa dig själv, även på ställen som ej behöver eller annonserar. För eller senare hör någon av sig! smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

3 182 Inlägg
1 november 2012
Har varit arbetslös sedan maj i år och söker ca: 15 jobb i månaden är på ca: 1 intervju i månaden. har körkort, lång erfarenhet som ventilationstekniker (14år) men inget napp en.  vet de fan vad det är som händer begär inte ens hög lön och ställer inga krav häller, i mitt fall tror jag arbetsgivarna hakar upp sig på att jag har småbarn har inge bevis på det men det känns som är det är så. till och med arbetsförmedlingen håller med.
och jag söker alla typer av jobb.
Senast redigerat av pukan2 (1 november 2012)

Laaaang
320 Inlägg
1 november 2012
pukan2 skrev:
Har varit arbetslös sedan maj i år och söker ca: 15 jobb i månaden är på ca: 1 intervju i månaden. har körkort, lång erfarenhet som ventilationstekniker (14år) men inget napp en.  vet de fan vad det är som händer begär inte ens hög lön och ställer inga krav häller, i mitt fall tror jag arbetsgivarna hakar upp sig på att jag har småbarn har inge bevis på det men det känns som är det är så. till och med arbetsförmedlingen håller med.

Okej, då borde du vara iaf 34 nu kanske? de kanske blir svårare ju äldre man blir? Inga kontakter på nått ställe? brukar vara lättaste sättet tongue

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

3 182 Inlägg
1 november 2012
Christensson skrev:
pukan2 skrev:

Okej, då borde du vara iaf 34 nu kanske? de kanske blir svårare ju äldre man blir? Inga kontakter på nått ställe? brukar vara lättaste sättet tongue

har massa kontakter men inget napp där heller, är inte kräsen alls på jobb tar vilket jobb som hälst.

är 33år smile
Senast redigerat av pukan2 (1 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Jimmylainen skrev:
Ta truckkort...

A+B+C så har du förmodligen jobb om du ligger i.

Har truckkort. Dock inte C.
Har dom vanligaste truckarna på A och B.

Meldem
4 137 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Christensson skrev:
De finns jobb, handlar bara om att inte vara kräsen och att ligga i! funkar inte att skicka 100 CV till företag.. åk runt och visa dig själv, även på ställen som ej behöver eller annonserar. För eller senare hör någon av sig! smile

Har ringt och skickat CV. Men alla säger samma sak typ. Att dom inte har nån tjänst ledig.
Inleder med att presentera mig själv, sen frågar hur det ser ut med jobb, ochj om dom har nån tjänst ledig.
Kan väl inte göra mycket mer än så? Inte via samtal iallafall.

Om jag ska vara ärlig, så är jag lite feg. Men antar att det är bara att ta sig i kragen och fråga?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
1 november 2012
Arbetsmarknaden i Sverige är ett tragiskt skämt, vilket delvis beror på en värdelös arbetspolitik som bedrivs av en lika värdelös regering.

Flytta till Norge istället, för där är det betydligt lättare hitta arbete smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Meldem
4 137 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
IceEyes skrev:
Arbetsmarknaden i Sverige är ett tragiskt skämt, vilket delvis beror på en värdelös arbetspolitik som bedrivs av en lika värdelös regering.

Flytta till Norge istället, för där är det betydligt lättare hitta arbete smile

Hade väl varit nice.
Men då måste jag ju flytta ifrån livet här i Sverige.

619 Inlägg
1 november 2012
Blev arbetslös igår och vet hur svårt det är att få jobb här. Man får väl ta det sämsta piss jobbet bara för att -,-

1 265 Inlägg
1 november 2012
Gå på praktik på nått ställe du är intresserad av, Ger arbete oftast

1 532 Inlägg
1 november 2012
Kolla me truck kort. Vet inte om vi söker folk på mitt jobb smile

Muttley
1 november 2012
När jag blivit av med jobb så har jag haft jobb inom 2 månader. Och då har jag haft en månad som semester bara för att jag ville det. 
Andra månaden var för att ta leg. När legget kom på posten så tog de mig 3 dagar max sen hade jag jobb.

Du måste ligga i. Undersök olika områden och slå undan de svage jäklarna. Arbetsgivare är inte intresserad av blyga människor utan folk som tar initiativ för sig själv.
Så bara kör på.

Ta taxileg så har du jobb wink De kan vara tillfälligt.

12 086 Inlägg
1 november 2012
Det finns massor med bristyrken, gemensamt är att de flesta kräver större kompetens. Det tar tid och alla är inte kompetenta tyvärr tongue

2 037 Inlägg
1 november 2012
Hur lång är kursen i Sverige för att få truckkort (A och B)?

Muttley
1 november 2012
MammDiin skrev:

Vissa långdrar kursen till en vecka. Vissa har 2 intensiva dagar där du gör teorin hemma.

2 037 Inlägg
1 november 2012
tkd_rille skrev:
MammDiin skrev:

Vissa långdrar kursen till en vecka. Vissa har 2 intensiva dagar där du gör teorin hemma.

Lite längre kurs än i Finland då. Gick kursen på typ 6 timmar.

huh?
10 427 Inlägg
1 november 2012
Att skaffa sig någon form av utbildning inom VA (vatten/avlopp) eller drift/underhåll kan vara ganska vettigt.
Exempelvis har halva styrkan på min avdelning bytts ut senaste året. Jag är ju tom 5:e sist anställd av 12st på avdelningen nu, började för ett år sen ungefär. Väldigt konjunktursäker bransch och de sista 40-talisterna som jobbat
inom området "hela livet" är på utgående tongue

4 637 Inlägg
1 november 2012
Den regeringen som långsiktigt byggt upp landets arbetsmarknad och hela skiten är de som regerat längst. Så skyll inte på de nuvarande, det håller inte.

Jobb jag sett att det finns mycket ledigt inom är förskollärare, skogsjobb (dock annat än "skogshuggare"), kyrkoherdar och fastighetsskötare med bl a vvs-utbildning.

Sedan har det pratats om att det allmänt kommer bli brist på arbetskraft när 40-talisterna går i pension men alla verkar jobba fortfarande.
Senast redigerat av Navkapsel (1 november 2012)

Sök