Där har du en bild av tråget , om du vill köra fulvarianten, så kan du ju trycka med tryckluft / peta ner i röret med något (typ stålband / ståltråd). Men inte säkert du får med allt då, men bättre än inget. Glöm inte o byta olja direkt efter då du säkert blåser ner massa bös i tråget.
Kollat så det verkligen är stopp i vevhusventen? ryker det när du tar ur oljestickan ex?
Japp det rykte, plus att några packboxar hade gått.. Jag har ett rensband för typ flaskor fast med stålrufs. Det borde ju gå att få bort det mesta böset med? Det övre hålet i blocket som går till oljefälla vart leder det? räcker det rengöra mynningen på det eller måste man rengöra ända ner?? Självklart byter jag oljan:) Tack för svaren
Blir att riva ner tråget.. Tröttnade på skiten. Upptäckte även att baksidan på motorn var ganska oljig... Någon som har någon ide om ett vanlift ställe det brukar läcka på??
Jahapp, en jävla massa jobb i onödan då.. Oljetråget var hur rent och fint som helst och likaså kanalen till vevhusventen.. Men nu vet jag iaf att bottendelen på motorn är i jävligt bra skick, inte en krökt stake så långt ögat kan nå:)
Lätt sätt o se ifall de e igensatt antingen en vaakum klocka i olje röret ska va undertryck, eller skruva upp olje locket och blåsa me tryck luft i vevhus slangen i ventilkåpan o se ifall olje locket "fladdrar" o har sig.