2627
Sök

960 med bromsproblem

205 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
hej har en litten fråga om någon skulle kunna hjälpa mig med den det är en volvo 960 med 3, litersmotorn får inte bromsen att ta som den ska pedalen känns svampig har bytt broms servo alla slangar renoverat oken luftat bromsarna men inget hjälper nu vet jag inte vad jag ska göra mer kan det va abs enheten som strular på något vis ?

mvh måste ha svar snarast

1 450 Inlägg
7 november 2012
Kolla så alla kolvar i oken rör sig lätt, om en kolv sitter fast så "sviktar" skrivan när man bromsar och får på de viset en svampig känsla i pedalen.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

205 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Kolla så alla kolvar i oken rör sig lätt, om en kolv sitter fast så "sviktar" skrivan när man bromsar och får på de viset en svampig känsla i pedalen.

oki ska kolla de men har haft borta och kollat och bytt pakningarna till dom

1 450 Inlägg
7 november 2012
Om de inte de de så kanske de ligger en lite luft bubbla och trycker någonstans i systemet

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

205 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Om de inte de de så kanske de ligger en lite luft bubbla och trycker någonstans i systemet

ja men tycker det e konstigt med för vi har luftat massor så det borde det inte vara

379 Inlägg
8 november 2012
Lufta mer tongue och lufta i rätt ordning! längst bort från ABS modulen börjar du, sen näst längst osv osv.

205 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Webrex skrev:
Lufta mer tongue och lufta i rätt ordning! längst bort från ABS modulen börjar du, sen näst längst osv osv.

oki får testa de

Sök