Men dom är ju 5x100? Eller får man beställa det man ska ha? Eller spacers?
Ja det år Spacers man får köpa. Har Mailat dom ang det. Men vad tyckte du om hur jag tänkt?
Det brukar vara svårt att byta från 5 till 4 bult med spacers. Finns ju gott om fälgar med rätt bultcirkel men fel ET, blir enklare och billigare spacers då Ford, Saab, Audi, gamla volvo 850 och säkert nån mer har samma bultmönster (4x108). 406:an vill inte ha ET mer än 18 så om du köper en fälg med ET38 ska du ha 20mm spacers minst.
Men dom är ju 5x100? Eller får man beställa det man ska ha? Eller spacers?
Ja det år Spacers man får köpa. Har Mailat dom ang det. Men vad tyckte du om hur jag tänkt?
Det brukar vara svårt att byta från 5 till 4 bult med spacers. Finns ju gott om fälgar med rätt bultcirkel men fel ET, blir enklare och billigare spacers då Ford, Saab, Audi, gamla volvo 850 och säkert nån mer har samma bultmönster (4x108). 406:an vill inte ha ET mer än 18 så om du köper en fälg med ET38 ska du ha 20mm spacers minst.
Jag hittar då inga fälgar.. Jo jag kanske har hittat 15 stycken som kostar under 10000 för 4 fälgar. Hade jag velat ha 17" så hade det varigt lättare men nu vill jag ha 18. Jag skulle säkert hitta några flera om det var lättare att söka på dom flesta däck/fälg sidor. Skulle vilja kunna söka på 4/108 å så kommer alla dom upp. Nu måste man oftast ha regnummer eller välja en bil-modell-motor. Latheten har nog tagit över lite kollat så länge efter fälgar, men aldrig gett det 100% som att åka och titta på såna kanske. Bara kollat runt lite på nätet för skoj ifall man hittar något. Å nu när jag vill köpa en uppsättning så ser man samma ynka utbud av fälgar igen, blir lika förbannad på att man har skit bultmönster å blir förbannad på sidorna igen å igen....
Tips; Shuwantera.se där köpte ja till min pegga.. de kommer me lite driver då å då.. köpte 4 st 19" för under 5 papp
Ooh det var en skit billig sida ju. Tack så mycket för tipset! Får hålla koll lite då och då för nu fanns det 7 stycken till min men fastnade inte för någon :-(
Vill ju helst ha någon färg där man kan måla något, tex kanten eller så i någon av kulörerna som bilen har. Men att täcka alla ekrar är inget jag vill. Det ska vara någon liten detalj liksom. Sen gillar jag om det finns fälgkant :-P Haha vilka önskemål va XD
Ja för fan! Haha eller nja, ska kolla på kjolarna imorgon med han som ska hjälpa mig. Man måste ju kapa bort halva original stötfångaren och plasta fast/ihop den med nya delen. Vi ska börja med fram för det har jag en extra originalfront så slipper jag ha bilen stående där hela tiden. Bak måste ju moddas om typ helt. Kommer nog ta sin lilla tid :-P eftersom det är en bit till garaget och han har fru och barn som man måste anpassa sig till :-P
Nu har vi börjat! Är uppe i det blå nu, så jävla glad!! Började med fronten eftersom ag hade en extra sån. Var i garaget från 13 tiden tills nu Här kommer lite bilder
Nerbantning av originalstötfångaren
På med lite PL400
Baksidan ca 30 skruv satte vi dit från baksidan, bara kapa av sen och spackla över