2909
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

424 230 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
84 Inlägg
3 februari 2013
Nu får vi allt backa ett steg här! Titta på originalgrill igen, den är SNYGG! Min åsikt är att det lätt blir för mycket om man byter delar mest för bytandets skull wink

Mvh//Tobbe

22 Inlägg
4 februari 2013
Qorran skrev:
Ååh jag blir galen på mig själv!
Vad ska man ha för färg på bilen? Ändrar  mig hela tiden........

Vad tror ni någon matt mörkgrön? Hela bilen då... Inte 2 färger jag tidigare snackade om...

Fan hjälp mig nu! Det måste ju passa till dom mattsvarta fälgarna och de blå i dom hmm

Mattvit wink eller foljera den matvit smile annars plastik diping eller vad det heter wink

1 140 Inlägg
4 februari 2013
BaconKrull skrev:
Qorran skrev:

Vad tror ni någon matt mörkgrön? Hela bilen då... Inte 2 färger jag tidigare snackade om...

Fan hjälp mig nu! Det måste ju passa till dom mattsvarta fälgarna och de blå i dom hmm

Mattvit wink eller foljera den matvit smile annars plastik diping eller vad det heter wink

Röstar också på mattvit isåfall, det är snyggt! Foliera* by the way smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

22 Inlägg
4 februari 2013
almqvist__89 skrev:
BaconKrull skrev:
Qorran skrev:

Röstar också på mattvit isåfall, det är snyggt! Foliera* by the way smile

foliera är sjukt jävla snyggt men rätt dyrt om man inte kan det själv smile

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
HellMek skrev:
Nu får vi allt backa ett steg här! Titta på originalgrill igen, den är SNYGG! Min åsikt är att det lätt blir för mycket om man byter delar mest för bytandets skull wink

Vad menar du nu? Byta för bytandets skull, jag vill ju ha emblem lös grill och ögonlock... hmm

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
BaconKrull skrev:
Qorran skrev:

Folierar blir inte. Den ska lackas. Men om du tycker att jag ska ha mattvit så borde väl inte den där morning frost vara så dum?

1 140 Inlägg
4 februari 2013
Foliera eller plasti-dippa gör man för att bevara bilens orginallack.

Klart du ska lacka bilen!
Jag gillar den vita morning frost, grymt när det är lite pearl i lacken smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

25 Inlägg
4 februari 2013
Men Morning Frost är väl inte matt?? Vit pearl kan bli grymt men jag tycker inte den ska vara matt wink

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Foliera eller plasti-dippa gör man för att bevara bilens orginallack.

Klart du ska lacka bilen!
Jag gillar den vita morning frost, grymt när det är lite pearl i lacken smile

Tack :-)
Ja jag har dessutom fått bra deal på lackering  så kommer aldrig ha råd med att Folierar heller.
Senast redigerat av Qorran (4 februari 2013)

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
406_Jonathan skrev:
Men Morning Frost är väl inte matt?? Vit pearl kan bli grymt men jag tycker inte den ska vara matt wink

Från vissa vinklar ser den matt ut.

9 122 Inlägg
4 februari 2013
Finns ju annars sidenmatt klarlack, kan bli riktigt snyggt på den vita du tänkt dig....

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Finns ju annars sidenmatt klarlack, kan bli riktigt snyggt på den vita du tänkt dig....

Okej, finns det matt och sidenmatt? Blir den mindre matt då, än vanlig matt? Fick 2 prover idag på vit metallic en men klar klarlack och en med matt klarlack. Gillade mest den med matt men man förlorade mycket av "glitteret" , vill inte ha som en discokula men ändå lite glitter i det.

9 122 Inlägg
4 februari 2013
Qorran skrev:
Putteliten skrev:

Okej, finns det matt och sidenmatt? Blir den mindre matt då, än vanlig matt? Fick 2 prover idag på vit metallic en men klar klarlack och en med matt klarlack. Gillade mest den med matt men man förlorade mycket av "glitteret" , vill inte ha som en discokula men ändå lite glitter i det.

Kan tänka mig att huven på din bil är åt det sidenmatta hållet. Finns en peugeot 206cc kallad predator, om du googlar på den så får du se sidenmatt.

Kör du den vita basen och sen sidenmatt klarlack uppepå så tror jag du kommer få riktigt snygg effekt på lacken.....

51 Inlägg
4 februari 2013
Vill inte vara petig, men det är fräck bil om du inte slänger dit ögonlocken smile Less is more i detta fallet smile

1 391 Inlägg
4 februari 2013
tycker du kan plasti dippa hela bilen militärgrön? wink

Meeee

726 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Hvornum skrev:
Vill inte vara petig, men det är fräck bil om du inte slänger dit ögonlocken smile Less is more i detta fallet smile

Tack för din uppriktigthet eller vad det heter ;-) får se hur jag gör med ögonlockena, dom är ju inte ditsatta ännu. Fick dom och grillen med kjolpaketet på var ju tvungen å se hur det ser ut. Tycker inte det såg så snygg ut på min som jag föreställt mig men på andras är det ju skit snyggt tycker jag XD haha.

51 Inlägg
4 februari 2013
Qorran skrev:
Hvornum skrev:
Vill inte vara petig, men det är fräck bil om du inte slänger dit ögonlocken :) Less is more i detta fallet :)

Tack för din uppriktigthet eller vad det heter ;-) får se hur jag gör med ögonlockena, dom är ju inte ditsatta ännu. Fick dom och grillen med kjolpaketet på var ju tvungen å se hur det ser ut. Tycker inte det såg så snygg ut på min som jag föreställt mig men på andras är det ju skit snyggt tycker jag XD haha.

Så lite så, smaken är som baken men tips och råd är aldrig fel :)
Det känns som att din bil är lite mer rund i kanterna/formen och ögonlockens form var mer skarp och kantig (framförallt intill grillen), sen var nog inte passformen helt 100, så antingen gör egna av glasfiber eller skippa dom helt, för med den nya grillen så såg det bra ut precis som det är :)
haha, andras grejer brukar alltid ha en tendens till att vara snyggare.. (lika så tycker dom det om ditt) ;)

42 Inlägg
4 februari 2013
Eller så kan du alltid köra matt silver? Så som på RCZ Asphalt versionen. Nåt sånt kanske skulle passa på denna.

51 Inlägg
4 februari 2013
TomasHogback skrev:
Eller så kan du alltid köra matt silver? Så som på RCZ Asphalt versionen. Nåt sånt kanske skulle passa på denna.

Matt silver as in Gun metal grey?
Eller en nyans ljusare? :)

42 Inlägg
4 februari 2013
http://www.larevueautomobile.com/images/Peugeot/RCZ-THP-Asphalt/Exterieur/Peugeot_RCZ_THP_Asphalt_001.jpg
Senast redigerat av TomasHogback (4 februari 2013)

Sök