Startar en liten tråd för min evo 6:a då det nalkas vinter har ju kommit en bit på vägen så jag lägger upp så mycket jag har från start. Har en hel del planer inför nästa år så får vi se vilken takt det blir när pengarna kommer in
Såhär började det.
Fin evo med moddad motor från början. Visade sig att det inte är det bästa att köpa trimmat när man inte vet vem som byggt (duh)
men men. Kände att jag ville få lite förändring så införskaffade en ny front och började måtta in den.
'
Sådär då var det bara att skicka på lack till min trogna svartlackerare Såhär blev det med lite färg på fronten. Fick gå i röd och sen svart i mitten då det finns en del svarta detaljer på bilen.
Efter detta blev det att piska bana en hel del och det var då vevlagret gick åt helvete vilket kan hända då man kör trimmat men det visade sig i efterhand att den som byggt inte riktigt visste vad han gjorde. Den vintern började projekt motor renovering. Blocket och toppen klarade sig bra så det var bara en renovering som gällde. Passade då på att öka volymen lite från 2 liter till nuvarande 2,2 liter. Köpte ett manley strokerkit
Hittar inte mina andra bygg bilder men ska leta lite
När man då gick i väntans tider för att få delar till motorn så köpte jag mig en fin lancer baklucka.
Har alltid gillat hur evon ser ut utan vinge så det var nåt jag visste att jag ville ha. Ett skönt stuk görs utan vinge enligt mig
Orginal behåller vi såklart
Bara att börja plocka över lite delar som lysen och lås m.m Måste ju testa hur det sitter med
Blev ju lite skillnad i vikt på luckorna så då får man använda sig av en tyngd Efter lite inmåttning så blev det dax för lite färg. Passade på att slänga med kjolarna som var fint blästrade.
Tillbaka från lack och monterad.
Under tiden började motordelarna anlända och motorn började skruvas ihop Motorn byggdes ihop med Jocke längberg en gammal JRM profil som startat eget i Linköping. Så bilen skeppas till hans garage för lite kirurgi
upp på liften!
Ta daaaa!! Nytt hjärta med uppskattade 450 - 500 hk. blir lagom under måttot Low and slow
Köpte mig en liten läpp likt den på BMW då det kändes lite kalt på bakluckan.
Jag kände ju direkt att för att få lite mer stance på det hela behövdes fälgar med lågt ET Satt och tittade lite och bestämde mig för ett par Rota grids drift. Hyperblack fastnade jag för direkt. Då var det bara att beställa ink däck då som var godkända av däck tillverkaren att sitta på en bred fälg. Streeeeetch!! inte så mycket dock ha ha!!
Tycker om dessa fälgar skarpt.
Så ser bilen ut i nuläget. Ska satsa på mer stance och en hel del annat till nästa säsong. Listan är skriven, pengarna sparas så snart e det bara att beställa grejer
Var och fixade de tråkiga bromsoken som var helt matta och nästan vinröda. fy fan så fult:P nu blev det nåt fel så före bilderna försvann men har en bild under självaste arbetet. Tanken var att klarlacka in brembo på oken men den klarlacken jag använde reagerade lustigt på färgen så den rann nästan av. Vet inte om man skulle låtit färgen torka mer än 24 tim innan klarlack eller om det var nåt annat fel.
Men såhär såg det ut under arbetets gång. Kommer en efter bild senare
okei hehe kan hända att det finns har aldrig sett någon annan bara imprezor typ av de så kallade "rally" bilarna. jävla va rött de blev lär lysa upp gött
Riktig förebild när man själv ska börja knåpa lite på sin egen bil i vinter! Tummen upp till dej och fortsätt i samma takt så vi får rikligt med uppdaterinag
okei hehe kan hända att det finns har aldrig sett någon annan bara imprezor typ av de så kallade "rally" bilarna. jävla va rött de blev lär lysa upp gött
Kanske inte finns så många i sverige Det blev riktigt rött och fint. blev lite imponerad av färgen faktiskt.
Ravall skrev:
Riktig förebild när man själv ska börja knåpa lite på sin egen bil i vinter! Tummen upp till dej och fortsätt i samma takt så vi får rikligt med uppdaterinag
Kul att höra!! Det tycker jag du ska göra.. är riktigt kul och din bil e ju toppen fin. Ska försöka göra tråden intressant med mycket bilder och text. Bara pengarna kommer in och delarna beställs så
Jaha var och knäppte några snabba bilder på hur oken blev efter lack. Blev faktiskt rätt imponerad av färgen. Köpte den på mekonomen. Bromsoksfärg. Blev helt rätt röd för min bil och den var lätt att jobba med. Så plus i kanten för den färgen. Bra man har tålamod så
Vad tycker ni. Blev väl ok. Skulle ju dock velat ha texten brembo på med men det var va så tills vidare