1874
Sök

Köpa ny bilstereo

48 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte köpa ny bilstereo för max 2000kr, tänkte bara höra om ni har några bra rekomendationer på nån ny bilstereo?

Funderar på den här annars : http://www.mds.se/product.html/pioneer- … ry_id=2594

Den jag har just nu är Alpine CDA-9853r.

280 Inlägg
16 november 2012
För 2000 kr får du ingen ny stereo som är bättre än den du redan har så jag tycker att du ska behålla din gamla.

1 727 Inlägg
16 november 2012
Latino skrev:
Hejsan!

Tänkte köpa ny bilstereo för max 2000kr, tänkte bara höra om ni har några bra rekomendationer på nån ny bilstereo?

Funderar på den här annars : http://www.mds.se/product.html/pioneer- … ry_id=2594

Den jag har just nu är Alpine CDA-9853r.

Du kommer att byta ner dig rejält i ljud.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

48 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Så du menar att den jag har är bättren den jag länkade?

Ska förklara för den som orkar läsa lite snabbt varför jag vill byta, det är så att jag får högre ljud på hatthyllan istället för att få bättre ljud framme, det ska väll inte vara så, det är så jobbigt har provat att ändra lite inställningar på stereon men inget har funkat hittils.. därför tänkte jag att kanske en ny stereo skulle lösa mitt "problem"..

3 466 Inlägg
17 november 2012
Latino skrev:

Ska förklara för den som orkar läsa lite snabbt varför jag vill byta, det är så att jag får högre ljud på hatthyllan istället för att få bättre ljud framme, det ska väll inte vara så, det är så jobbigt har provat att ändra lite inställningar på stereon men inget har funkat hittils.. därför tänkte jag att kanske en ny stereo skulle lösa mitt "problem"..

Har du steg till att driva hatthyllan så är de en självklarhet att dom pallar lira mer. Gaina ner steget eller koppa det på högtalarna fram. Ganska säker på att problemet inte ligger i stereon.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 727 Inlägg
17 november 2012
Latino skrev:

Ljudmässigt klart bättre.

Den har ju en hel del inställnigar och det behövs lite mer kunskaper än "bara".

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

48 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Både fram och bakhögtalarna är kopplade till stegen så om jag skulle gaina ner steget så skulle det väll påverka fram också?

21 761 Inlägg
17 november 2012
Vilka högtalare gäller det?
Vad heter ditt slutsteg (tillverkare och modellnamn)?

48 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
MDS X-ite X4 - 4 kanals slutsteg.
Högtalarna som sitter framme är ett par mds fc6 om jag inte har helt fel och på hatthyllan sitter det ett par focal polyglass.

21 761 Inlägg
17 november 2012
Eftersom steget har 4 kanaler så kan man gaina vardera kanalpar individuellt, prova att vrida ner gainkontrollen som går till bakhögtalarna litegrann och lyssna hur det låter då. Kontrollera även att alla högtalare verkligen spelar i fas med varandra. smile

242 Inlägg
21 november 2012
Är ju inte lönt och ändra massa inställningar å stereon när allt är kopplat till stegen. Ställer du steget rätt så ska du inte behöva röra stereon mer än volymknappen ;D

Sök