Jag vet, men jag har funderat väldigt mycket de senaste veckorna på hur jag ska göra och jag har kommit fram till att jag ska göra det enkelt.
Det blir nog inga 200 hk denna gången, men jag ska ändå ta och göra litegranna. Det är mitt första motorbygge så jag tänkte att jag börjar lite lätt med grudnerna, ifall det skulle rasa så blir det inte lika dyrt.
Det får ta och bli ett mer seriöst motorbygge nästa gång, och så lägger jag ltie av pengarna på att fixa till bilen extriört istället
Detta har jag tänkt göra, (det är i princip det jag hade tänkt från början).
1. Jag ska sätta in marinvevaxel, smidda kolvar och stakar. (Ifall man ska sätta dit en turbo eller liknande senare så har man en bra bottendel)
2. Lite vassare kamaxlar och hårdare ventilfjädrar. (Kanske justerbara kamdrev).
3. Renovera bottendelen.
4. Matchporta toppen med avgas och insug.
5. Allmän översyn av toppen. (Ingen portning)
6. Etanolkonvertering med 485 CC spridare och BTR.
7. Nya bultar, skruvar osv.
Så det blir ju ändå en liten effektökning. Kan man tänka.
I vilket fall så har jag lärt mig att mecka med motorer
Jag tackar ödmjukast för all den hjälp/information jag har fått, det uppskattas verkligen!
Jag återkommer med frågor senare om jag skulle behöva hjälp med bygget