Jo uppenbart är ju att LH systemet fungerar bra till effekt men körbarhet och funktioner kan det aldrig tävla med ett modernt sprut. vill man ta mycket effekt PÅ RIKTIGT inte bara upplevt sådan så är styrsystem vägen att gå.
Hade det varit så bra hade folk använt det på även avancerade byggen med mera .
Allt handlar ju i slutändan om vilken smak man har . jag föredrar möjlighetern man får med ett modernt sprut framför stenåldersgrejor och VET att man kan få normal bränsleförbrukning även vid mycket hög trimningsgrad av motorer med ett sådant. något som är mycket svårt att uppnå med ett LH-jetronic.
Hur som helst känns diskussionerna rätt meningslösa för att vi alla diskuterar äpplen mot elefanter.
det kostar pengar o trimma, varför tror ni att det finns folk som kan bygga bilar med massor av effekt till lägre summor än andra ? för att de vet VAD de skall lägga pengarna på. VAR ens investeringar gör störst nytta .
avstämt insug alternativt ITB:er , portad topp möjligtvis med komphöjning , avstämt extraktor-grenrör (gärna byggt för den här motorn , 10cm längre kollektor kan göra STOR skillnad effektmässigt) tillsammans med ett eftermarknads-styrsystem. På det här sättet VET jag att trådskaparen kommer kunna plocka ORDENTLIGT med icke överladdad effekt .