23 november 2012
Trådstartare
Hej topic är kanske lite luddig.
Men tänkte höra om någon vet vad lagen säger när två privatpersoner byter bil med varandra.
Är en rätt lång story. Men ska försöka förklara de hela lite kort.
I sommars hittade jag en supra på blocket(ej svensk reggad) som gärna ville byta mot något annat.
Så jag mailade och frågade och fick till svar att han gärna ville byta, han kunde tänka sig att komma till mig efter en vecka och vissa upp supran och titta på min s13. Men av någon anledning dök han inte upp.
Och slutade svara på sms.
Jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag egentligen va nöjd med Nissan.
Men sen får jag ett sms för ca en månad sen att han ville fortfarande byta och ville komma och titta på bilen.
Lite skumt tänkte jag men kom du, men har taget ur motorn för att fixa en lite läcka vid tråget. Och lacka om motorn.
Han kom iaf och va nöjd, vi bestämde att han skulle komma en vecka senare. Så fick stressmeka ihop allt och när jag väl ska köra ut bilen märker jag att den nya turbon är trasig (vet ej vad som hände ) men ringer och säger som det är, turbon är trasig, men jag kan erbjuda dig 3,000kr så kan du hitta en turbo på blocket. Han säger ok till detta men får åka hem med supran eftersom Nissan inte gick att köra. Så vi bestämde att jag skulle ta den på en kärra till Gbg ifrån lkpg.
Upplyser han även vid detta tillfälle att bilen måste mappas med den nya turbon.
Men när jag väl är på väg till Gbg får jag ett sms där han förklarar att han måste jobba(långtradar dude) men att hans fru skulle ta emot mig.
Så långt allt bra jag gör bytet med hans fru i all stress. Vi glömmer att skriva kvitto mellan varandra, utan vi gör bara ägarbytet på Nissan och jag får alla papper ifrån supran.
Nu ca 3 veckor senare får jag ett hot sms om att han vill byta tebaka för att de är mer att göra på Nissan än vad jag har sagt(byta turbo och mappa).. Han säger inte vad för något utan att han lämnat in den på verkstad.
Och byter vi inte tebaka ska han dra in em advokat.
Med handen på hjärtat vet jag inte vad de kan vara för något, och det är ju en race bil, alltid är det något man vill bygga vidare på. Men motorn gick bra (inga missljud eller liknande)
Vart en lång story.
Men kan han driva detta vidare? Jag är nöjd då supra alltid varit min drömbil och är nöjd förutom fel som han inte har sagt, men inget jag bryr mig om.