23 november 2012
Trådstartare
Tjena har lite problem med eclipsen. Tror inte jag kan få så mycket med hjälp med tanke på att man måste felsöka, Men felet börja när jag stod vid max och det börjar knastra om bilen sen så small säkringen till generatorn. märkte att minuskabeln satt lite dåligt så drog åt den lite, åkte sen och köpte en ny och testa men så fort jag satt på minus så small den. Generatorn funkar såklart inte efter säkringen small men funka innan.
Förstår att det är kabelbrott någonstans men frågan som jag har är då,
kan det vara vilken pluskabel som helst som krånglar eller ska jag mest inspektera pluskabeln till generatorn? ska felsöka ordenligt imorgon med voltmätare men ville ändå kolla upp det.
OBS bytte nyligen generator som såklart farsan plocka isär och lacka om innan, krångla även när jag satt på minuskabeln innan jag åkte till max. Det kom extra mycket med gnistor när jag satt på kabeln. Kan han ha satt tillbaka delarna i den fel kanske?
Förstår att det är svårt att få svar på denna fråga men tänkte det skadar inte att fråga, brukar finnas lite el proffs på denna sida
Mvh Marcus L-Ö
Senast redigerat av Mackan-the-maniac (23 november 2012)