2380
Sök

Turbo kit från Ebay?

8 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Hej, tänkte kolla om det är någon som vet något om det här kitet?

http://viewitem.eim.ebay.se/8194-BMW-E3 … 04048/item

Det är sjukt billigt om man jämför med priserna här i sverige.
Undrar om kvaliteten är lika bra eller om det är skit rakt igenom..

big_smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 november 2012
det är så billigt att de bara är att handla och hoppas på att det funkar smile

12 086 Inlägg
24 november 2012
Det är ju ett rent universalkit, inte ens grenrör följer med? Men visst, man får en massa bra att ha skit för turbobygge smile

8 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Så kan de va wink Slangar,fläktarna,rör och silikonslangarna behöver det ju inte vara nå fel på och det är ganska när 4000 kr bara de smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 november 2012
Andreass95 skrev:
Så kan de va wink Slangar,fläktarna,rör och silikonslangarna behöver det ju inte vara nå fel på och det är ganska när 4000 kr bara de smile

som sagt inget att tveka på ! bara att handla och se glad ut, gör du rätt lär det hålla lika bra som alla andra kina instalationer dvs hyffsat bra

8 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Ja, det gör de säkert smile

1 534 Inlägg
24 november 2012
Vad sugen man blev nu att turbokonvertera big_smile

Troligen lär man behöva komplettera med lite fler delar antar jag?

841 Inlägg
25 november 2012
de  första som skulle ge upp va ja ser är ju isf turbon om de e kina aggregat

57 Inlägg
25 november 2012
7300kr inkl frakt tycker jag inte är värst billigt för vad man får.

1 101 Inlägg
25 november 2012
blracing skrev:
7300kr inkl frakt tycker jag inte är värst billigt för vad man får.

7300kr inte billigt?

T3/T4 Turbo Charger
2.5" Intercooler 550 x 140x65mm
AIR FILTER (color available in Red  )
Air Breather Valve Cover Filter 50mmx35mmx25mm
MANUAL BOOST CONTROLLER (color available in Red / blue )
13 row oil cooler (Blue)
Oil Relocation Kit
Oil Feed Line Kit
2.5"TURBO INTERCOOLER PIPE PIPING DIY KIT 64MM SILICONE
SUPER SQV BYPASS DUMP BLOW OFF VALVE BOV KIT (color available in Silver / Black )
Turbo Timer (color available in Silver )
Oil Catch Tank (color available in   Blue / Red/Silver)
38mm External Turbo Wastegate (color available in  silver)
2 of Fans   (available in 10"/12"/14"/16")
1 Heat wrap (color available in   Black / white)
Fuel Pressure Regulator'

+ alla packningar osv om man kollar på bilden...

Sen är väll frågan vad man vågar använda i kitet med tanke på priset?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 november 2012
Vi säljer ju liknande kit. Dock med grenrör mm till plus annan icke kina turbo. Givetvis är priset något högre. Men ändå relativt billigt om man jämför med andra kit.

Finns också många andra som säljer liknande kit med allt och med bättre kvalite på turbo mm till bra pris. För att se det objektivt och inte promota min arbetsplats för mycket här i formuet tongue

Maila info@chrima.se så får du mer info. Det ligger inte uppe i webshopen utan klassas som special beställning.

Vissa delar i vårt kit, ex grenrör har livstids garanti mm
Senast redigerat av Revotech (25 november 2012)

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

57 Inlägg
25 november 2012
Nej det tycker jag faktiskt inte det är. Har provat en del kina prylar genom åren. Har kommit fram till att btr är bara o kastsa pga de inte orkar hålla ett linjärt soppatryck, wg tjuvläcker. Även dumparna läcker mm mm
Enda som är vettigt i det kittet är oljekylaren o ic:n. Dock är ju ic minimal.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 november 2012
blracing skrev:
Nej det tycker jag faktiskt inte det är. Har provat en del kina prylar genom åren. Har kommit fram till att btr är bara o kastsa pga de inte orkar hålla ett linjärt soppatryck, wg tjuvläcker. Även dumparna läcker mm mm

Tyvärr så är det ju så att china delar ofta är av sämmre kvallite..

Men kom ihåg att "märkes" delarna ofta tillverkas i kina. Trors det landets rykte så är det ju faktiskt från kina och japan som vädigt många tekniska lösningar kommer. Det finns mycket folk där som kan göra riktigt grejor. Med tanke på hur deras ekonomi skjuter i taket så ska vi beakta tanken att de faktiskt på senare år kan göra riktiga produkter med bra kvalite. Hur eller hur så är de inte dumma i huvudet där borta. Sålänge man köper rätt saker så är de faktiskt av hög kvalite även ifall de är tillverkade i kina. Jag har bra erfarenheter av en del kina prylar, och riktigt dåliga erfarenheter av vissa. Det finns alltid två sidor av myntet.

57 Inlägg
25 november 2012
Går att få kanonkvalitet från kina. Problemet är att om man ska få saker tillverkade där så måste man ha snäva toleraser på allt annars blir det bara hyffsat. Ett bra exempel är ju turboagget i kittet. Det kan vara fritt från glapp men det kan lika gärna vara så mycket glapp som vi skulle klassa som skrot. Det är ju även välkänt att de "billiga" rostfria turbogrenrören  spricker. Det enda kina delarna som säljs här i landet som är riktigt bra är h-profilstakar i ic. jag kan komma på massor av tekniska lösningar som kommer från japan men jag kommer då inte på några alls som är från kina förutom hjulet så du får gärna upplysa mej

1 101 Inlägg
25 november 2012
blracing skrev:

Nu förstod jag hur du menade, jag började räkna delarna var för sig å jämförde de mot riktiga delar som man faktiskt vågar använda roll

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

8 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Det är nog både och det man köper från kina, mycket bra saker kommer ju därifrån men det finns lika mycket skit grejer också. Får se hur det blir. smile

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 november 2012
blracing skrev:
Går att få kanonkvalitet från kina. Problemet är att om man ska få saker tillverkade där så måste man ha snäva toleraser på allt annars blir det bara hyffsat. Ett bra exempel är ju turboagget i kittet. Det kan vara fritt från glapp men det kan lika gärna vara så mycket glapp som vi skulle klassa som skrot. Det är ju även välkänt att de "billiga" rostfria turbogrenrören  spricker. Det enda kina delarna som säljs här i landet som är riktigt bra är h-profilstakar i ic. jag kan komma på massor av tekniska lösningar som kommer från japan men jag kommer då inte på några alls som är från kina förutom hjulet så du får gärna upplysa mej

Jag håller inte riktigt med. Det är få folkslag som kineser som är så flitiga och lojala.

ex på kinesiska uppfinningar.. Pre-sens är till stora delar kinesiskt uppfunnet.. V-tec är kinesist även om det är honda som har det..

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 november 2012
Andreass95 skrev:
Det är nog både och det man köper från kina, mycket bra saker kommer ju därifrån men det finns lika mycket skit grejer också. Får se hur det blir. smile

Word...

57 Inlägg
25 november 2012
Om kineser är så duktiga hur kommer det sej då att 98% av allt som är usel kvalitet på kommer från kina. Det finns hur mycket bilmärken i kina som helst men ändå har de inte lyckats ta fram en bil med tillräkligt bra kvalitet för att säljas i resten av värden.....
Vet flera som har bla fått h-profil stakar gjorda i kina. Alla de vittnar om att allt måste vara specat annars blir det inte bra.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 november 2012
Beror ju givetvis på att alla räknar med att allt är så billigt i kina. När det är där ifrån får det inte kosta något.. Då blilr ju kvaliten där efter.

Sök