2248
Sök

Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!

437 268 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2018
1 Inlägg
1 april 2013
Hallå scaryeyes
som jag har letat. jag håller på att bygga en liknande bil och har typ draggat hela internet efter... ja dig tydligen
själv har jag en bmw 730 -95 som donator bil och har kört fast lite med framvagnen. måste säga att ditt bygge ser jävligt bra ut.
Senast redigerat av Kaiser77 (1 april 2013)

1 423 Inlägg
1 april 2013
Coolt projekt du har Kaiser77. Du måste lägga upp en byggtråd så vi andra kan följa bygget.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

510 Inlägg
1 april 2013
"Nöjet" med att bygga egen bil. Man bygger nått o inser att då sitter det ivägen för nått annat....

Var soffan nått o ha btw?

855 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Kaiser77 skrev:
Hallå scaryeyes
som jag har letat. jag håller på att bygga en liknande bil och har typ draggat hela internet efter... ja dig tydligen
själv har jag en bmw 730 -95 som donator bil och har kört fast lite med framvagnen. måste säga att ditt bygge ser jävligt bra ut.

Wow!!! Fan va frän!!!! Im not alone!

Jag har åxå letat genom hela internet. Jag är lat och hatar att uppfinna hjulet gång på gång.
Lixom inte den enda som bygger så. Det finns ju hundratals och åter hundratals roddar som är byggda med corvette c5 delar. Men dom har inte lagt upp bilder på dom tyvärr. Ja vill ha ritning och facit så jag kan fuska så mycket som möjligt. Jag är ingen konstruktör tyvärr.

Men nu har jag ytterligare en att kolla på he he

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Slimbastard skrev:
"Nöjet" med att bygga egen bil. Man bygger nått o inser att då sitter det ivägen för nått annat....

Har inte fått soffan ännu. Han kommer hit till jobbet om några timmar

855 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Racingse skrev:
Coolt projekt du har Kaiser77. Du måste lägga upp en byggtråd så vi andra kan följa bygget.

Japp kaiser, byggtråd vill vi ha!!!!
Jag är redan avundsjuk på din ramlonstruktion redan efter bara 3 bilder. Måste få se mer!

855 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Nån som har lite uppslag angående räsiga tanklock? Får plåtarna till tanken på fredag och ska försöka svetsa ihop det i helgen. Sen blir det att bygga fäste till den åxå. Tror mina bälten kommer då åxå.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
2 april 2013
scaryeyes skrev:
Nån som har lite uppslag angående räsiga tanklock? Får plåtarna till tanken på fredag och ska försöka svetsa ihop det i helgen. Sen blir det att bygga fäste till den åxå. Tror mina bälten kommer då åxå.

vet att det finns nå små släta "popup" tanklock , kanske kan vara nåt? minns fan inte var dom finns bara & om det är bil eller MC prylar tongue

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

fläskpannkaka
856 Inlägg
2 april 2013
Kolla Tolle mc tanklock... släta poppup lock.

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

855 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
jag var på väg att köpa HD lock i helgen. Men har ingen gänga att sätta det i..... slakta en mc tank? Låter onödigt. Annars var ju 22 dollar inkl frakt till sverige mycket fördelaktigt. Snyggt lock var det åxå.

855 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
Slimbastard skrev:

Japp! Soffan sönderkapad! Nu håller jag på att få ihop den i lagom bitar. smile Blir kanonbra detta! Måste bara fixa glidskenor. Funderade på clas olssons expanderbeslag, men tror inte som riktigt håller tyvärr. Får väl ta fram plånboken igen och köpa riktiga.

510 Inlägg
5 april 2013
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:

Japp! Soffan sönderkapad! Nu håller jag på att få ihop den i lagom bitar. smile Blir kanonbra detta! Måste bara fixa glidskenor. Funderade på clas olssons expanderbeslag, men tror inte som riktigt håller tyvärr. Får väl ta fram plånboken igen och köpa riktiga.

Kul att den kom till användning smile Ska bli intressant o se va du hittar på för lösning

1 423 Inlägg
10 april 2013
Jaha, då har man varit och tittat på underverket, och den ser ännu bättre ut i verkligheten smile
Detta blir en riktigt cool bil.
Synd att du inte var där, men vi ses säkert en annan dag, fick i alla fall en fika och uppdatering på alla race-bilarna.
Anders Amazon är ett ballt bygge.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Jahaja. Jo jag blev ju drabbad av arbete tyvärr. Och har mest byggt i panik, viket syns tydligt runt om på min plats.... Måste röja upp så man kommer åt alla sidor på bilen nu. Arbetsbänken försvann ganska snart efter att bygget drog igång, men nu är det extremt!
För mej kommer det att bli en tripp till perstorp snart kan jag tala om!

855 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Ja nu har det varit betydande inaktivitet här i tråden från min sida ett längre tah. Det betyder dock inte att arbetet legat nere, utan att latheten mer tagit över vad gäller fotandet. Tror åxå att sökandet efter bekräftelse som ett barn har avtagit betydligt.
Men lite har i alla fall hänt.

Tanken har fått en placering och fästena till den börjar ta form.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-0ea0f5bebb103e75ee1718c0340e7ceb.jpg

Även förardelen av min slaktade soffa har börjat ta form. Ska ju bli en delad soffa med armstöd i mitten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-ab76415d5aa8764a4f03b0976fe722e6.jpg
Senast redigerat av scaryeyes (14 april 2013)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
1 213 Inlägg
20 april 2013
Går ju framåt, bra jobbat. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

762 Inlägg
23 april 2013
Fasen vad fräck bil du håller på att bygga! Klar prenumeration på denna! Satt och läste igenom hela tråden och är grymt imponerad av ditt bygge, och fort går det också! Btw. Tror att bilen skulle bli riktigt snygg med en vanlig mörkbrun lack med bra puts!

855 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
Garagemuppen skrev:
Fasen vad fräck bil du håller på att bygga! Klar prenumeration på denna! Satt och läste igenom hela tråden och är grymt imponerad av ditt bygge, och fort går det också! Btw. Tror att bilen skulle bli riktigt snygg med en vanlig mörkbrun lack med bra puts!

Tackar! kul att höra. men ta och släng ett öga här i stället. Då snackar vi kul på allvar!!! 

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267160

Sök