2488
Sök

Volvo 945 Turbo trycker ut oljereturen.

29 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#1
På min 945 turbo  B230FT så varje gång jag laddar över 0.5 skjuter den ut oljeretur röret ur blocket och oljan pissar ut..
Precis bytt topplockspackning och hade ute returen . Men satte tilbaka allt som det satt och nu är det såhär.. börjar bli trött på
Att köpa olja .. hjälp !!


Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
24 november 2012
#2
bytte du packningarna vid returen? gummi ringen och den vanliga släta packningen? dem brukar ge sig


88 Inlägg
24 november 2012
#3
Byt packning o gör rent noggrant så ska du se att 9leifen e på banan igen;)


29 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#4
SsRs-RacinG skrev:
bytte du packningarna vid returen? gummi ringen och den vanliga släta packningen? dem brukar ge sig

Hittade bara en .. en orange gummi ring . Nej har inte bytt . Men den borde väl inte trycka ut röret ??


29 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#5
mellquist skrev:
SsRs-RacinG skrev:
bytte du packningarna vid returen? gummi ringen och den vanliga släta packningen? dem brukar ge sig

Hittade bara en .. en orange gummi ring . Nej har inte bytt . Men den borde väl inte trycka ut röret ??

Fick precis ett tipps om att vevhusventilationen var tät ?


Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
24 november 2012
#6
vevhus kan ju vara tät men att de plötsligt kom efter du bytte toppackning värkar konstigt. ja den oranga gummi ringen och den släta gröna packningen ger sig ofta på dessa bara man rör ngt runt om där


1 101 Inlägg
25 november 2012
#7
Kompression i tråget? komp/leakdown testa maskineriet?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

29 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
#8
Woojen skrev:
Kompression i tråget? komp/leakdown testa maskineriet?

tack för tipset ! ska komp testa han imorgon


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 november 2012
#9
Jag förstår inte, röret (ifall det är orginal) är ju ett stumt stålrör som sitter direkt i turbon och inte kan flexa en millimeter ens, så ens 10bar övertryck i vevhuset skall inte kunna få röret att åka ur...?


7 Inlägg
25 november 2012
#10
men han ska väll inte skjuta ur sig olje röret? turbon ska väll gö så att den sitter fast med?


29 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#11
Xoff skrev:
Jag förstår inte, röret (ifall det är orginal) är ju ett stumt stålrör som sitter direkt i turbon och inte kan flexa en millimeter ens, så ens 10bar övertryck i vevhuset skall inte kunna få röret att åka ur...?

Jag förstår inte heller ..  den åker inte ut helt men åker ut ca en halv cm kanske och oljan åker ut..

Sitter stumt i turbon. Original stålrör


29 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#12
Lehtonen skrev:
men han ska väll inte skjuta ur sig olje röret? turbon ska väll gö så att den sitter fast med?

Nej så ska det ju inte göra !! Sitter stumt i turbon med ..  får la skaffa ny packning å rensa ur vevhusventen och
Komptesta ..



Sök