Glömt att uppdatera här på ett tag märkte jag just
men här kommer en mega update istället
13:e FebDekaltrimmat den lite med ett R-Sport "klistermärke" i grillen och I<3MyVolvo i bakrutan, ger säker minst 1hp st
Har även införskaffat "nya" brytare till samtliga dörrar då 2 är helt paj och dom andra två glappar rejält så blir att byta dom nån kväll när man orkar.
22:a Feb
Lite mer dekaltrimning [thum]
5W lampor i dimljusen, ska nog montera in lampor i "svängen" om jag orkar så hela nedre delen lyser
23:e FebVart lite småfix idag
Nya däck bak, bör märkas skillnad Goodyear UltraGrip 400(fram ska bytas med vid tillfälle)
Satt 3 st UltraGrip 300 och ett 400 när jag köpte den. Mönsterdjupet på det 300 som satt bak var ~2 mm och dubbarna va inte kvar.
Är det stora bromsar på 89:or så man måste ha 15 fram?
Moderna domkraften
undra hur gammal den är, kvaliten går inte o jämföra me dom som dom har på biltema idag iaf. Denna känns mycket gedignare.
Passade på o flytta över luckan till armstödet från den andra bilen.
25:e FebVart lite isåkning i helgen, får se om jag orkar redigera ihop filen men så här såg bilen ut me kamera monterad
Kameran satt kanon bra på plats, klockrent med taklucka när man ska filma
28:e FebNu är samtliga däck på bilen bytta, ska göra en rejäl tvätt av fälgarna så ska navkapslarna åka på sen(gamla plåt modellen).
Har även pysslat med att få dörrbrytarna att fungera igen. När jag köpte bilen fungerade inga på höger sida och dom på vänstersidan glappade.
Började med att köpa en ny kontakt på Volvo, som ni ser är det inte 740 modellen utan 940 modellen jag fick. Happ tänkte jag men den borde ju funka ändå... tycker man, men det gör den inte.
Provade den på 2 olika dörrar och fick den inte att fungera. Hade ju ett gäng såna från min reservdels 940 som jag testade med tidigare. Dom fungerade inte heller men då trodde jag att de kunde vara brytarna som var dåliga.
Slutade med att jag plockade dom från den blå 740in jag har och då fick jag igång dom på högersidan, fast lite glapp var det i dom med men får duga där, nu vill jag bara hitta en eller två som fungerar perfekt till framdörrarna.
Idag, 3:e MarsNavkapslar monterade, 3 av 4 iaf
typiskt att alltid en ska försvinna
Gamla spegeln, såg lite tråkig ut.
Nya spegeln