3264
Sök

Airbag lampa lyser!

17 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Tjena! Har besiktning den 12 december och jag har ett problem som måste fixas innan.

Airbag lampan lyser och eftersom jag inte kan mycket om detta så lämnade jag in på verkstad. Dem sa att det var felet var: En kontakt under passagerar stolen som leder till sidoairbag på passagerar sidan kanske glappar/har åkt ut. De sa att man måste plocka ur stolen för att komma åt riktigt.

Går detta att fixa själv och om det går, hur ser kontakten ut och hur svårt är det?
Tack på förhand!

477 Inlägg
27 november 2012
ganska vanligt fel att det glappar lite... vet du vad du gör så är det bara o klippa bort kontakten och löda ihop kablarna. men vet du inget om airbags så bör du inte pilla med det. finns alltid en risk och enligt manualer, regler och normer ska allt göras med stor försiktighet! Vill inte göra dig livrädd men ja kan inte säga att de är bara klippa lite här o där de är mer upp dig dig vad du känner att du vågar dig på.
(när man hållit på med sådant X antal gånger så slutar man bry sig om säkerheten och gör de man ska snabbt o smidigt istället) tongue

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök