Tjena, har en 940 som stått nu i ca 6 veckor och felsökts lite titt som tätt.
Bilen får ingen soppa och tänder även inte, och nu när första snön lagt sig så blir man ju aningen sugen på att få igång han.
En dag när jag skulle ut och köra så startade inte bilen, jag testade om mala med startmotorn, inget resultat.. som tur var så stod jag i nerförsbacke så jag testade att rulla igång bilen. Jag fick igång den lite smått 2 gånger under nerförbacken, men båda gångerna var jag tvungen att stanna och koppla då jag fick möte osv, första gågngen tände han till lite sen dog den vid koppling. Andra gången kunde jag köra ca 10 meter sen dog den vid koppling inge. Sen efter att jag malt ur den sista krämen ur batteriet så bogserade jag hem han.
Har inte rullat igång bilen mer sen dess.
Jag och några polare har testat och bytt till delar som vi vet fungerar, men har inte lett till någon vidare framgång.
Vi har kollat följande saker:
-Tändspole
-Svänghjulsgivare/impusgivare
- Tändmodul
-Rengjort fördelarlock
-Tändbox
-Bränslebox
-kollat säkringar
-Nya tändstift
Soppapumpen hör man snurra igång då tändingen vrids, så den bör det inte vara fel på.
Vi testade ta loss spridarna och brida lite på tändingen, då kommer det lite soppa endast när man tar bort jorden.
Vi har även mätt med voltmätare och vet med säkerhet att tändspolen leder ström.
Känns även lite märkligt att soppan och tändingen la av samtidigt, och det var ju inte tändmodulen.
Börjar kännas lite svårt att klura ut vad det kan vara, så är mycket tacksam för svar.
(kan säga att jag inte kan överdrivet mycket om bilar)
//Errkan