Tjena, ja har stoppat ner en b230et i min 240 och nu när ja kopplat in boxarna återstår lite sladdar... 4 st sladdar till spridarmotståndet är också klippta, någon som kan svara på anledningen till detta?
Den sissta bilden, är som du säger spridarmotstånden.. Om du nu inte kör med ett par riktigt hög ohm's spridare (dvs inte volvo original) så borde du löda ihop dem.
Ja kör originalspridare (låg ohm) så ja lödde ihop kablarna som dom skulle sitta igen, den största funderingen ja har är vart den tjocka blåa sladden ska sitta.
Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Hmm.. nu har jag en fråga, jag håller på och sätter i en b23ET i min 745:a.. min fråga är, den tjocka vita kabeln.. Det stå på de elschemat jag har hittat att den ska tydligen till "till original 240turbo soppapumps relä" direkt citerat.. att den ska till 1 på tändspolen har jag förstått.. men vad fan menar dom med det sista ?
Bläddra ner lite på den sidan så hittar ni Elschemat där jag hittade dedär.. Tycker det låter så jävla skumt..
Har du kopplat in allting och fått det att fungera ? tacksam för hjälp, bilder, elschema etc etc som du använde då jag har kört fast alldeles ! har alltså kabel härvan ända från motorn till boxen och sen efter boxen till ett svart kontaktstycke men sen är det stopp.. de färger jag har kvar är
1 st Grön svart 1st Rosa 1st vit 1st blå vit 2 st gröna som går 1 till boxen och den andre förmodligen till någon strömkälla kopplas i alla fall samman med 8 stiftat kontaktstycke i motorrummet.. 1 st grön till box 1st Svart gul
Vet till viss del vad det går till men inte helt 110 %..
Laddvaktens funktion är att OD:n ska kopplar ur automatiskt vid överbelastning om jag förståt rätt...
Om ja minns rätt så är rosa kabeln nummer 4 på motronic boxen, och den ska kopplas på startmotorn. den rosa kabeln på soppa relät ska gå till soppapumparna
Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
1 st Grön svart 1st Rosa 1st vit 1st blå vit 2 st gröna som går 1 till boxen och den andre förmodligen till någon strömkälla kopplas i alla fall samman med 8 stiftat kontaktstycke i motorrummet.. 1 st grön till box 1st Svart gul
Alla dessa som går ifrån De svarta kontaktstycket som delas efter boxen.. om du fattar ?
nu har ja kollat o ja har inte samma färg på alla kablar som du
men den grön svart gick till säkringsdosan säkring nr19 och rosa till säkring nr11 vit till jord hade 4st blå vita? inga helgröna kablar? o ingen svart gul?
så vet inte riktigt om de är samma kablar som du har tex: min rosa kabel till säkring nr11 kan ju va till nått annat för dig!