4038
Sök

Volvo 740 GLE -88 Bränslefel. Ingen bensin fram till motorn. Behöver hjälp! Tack på förhand.

100 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Hejsan. Jag har en volvo 740 GLE med en B230E motor och den får inte fram någon bensin till motorn. Fick den av en vän men den hade stått i ca 2 månader tills jag fick igång den(Tändstiftet i cylinder 1 var trasigt). Men dagen efter så funkade den inte. Jag började felsöka och kom fram till att det inte kom fram någon bensin till motorn så jag kollade förpumpen i tanken och den var trasig så jag böt den. Men funkade fortfarande inte. Ingen soppa kom fram så jag tog ner insprutningspumpen under förarsätet och satte ström på den för att testa om den fungerade men den var död. Så jag köpte en begagnad på skroten, dock så kom den pumpen ifrån en 740 GLT (vet ej om det kan vara felet). När man sätter ström på den så går motorn men låter lite konstigt. Monterade den men ingen bensin kom ut från pumpen. Det kommer bensin fram till insprutningspumpen men inte ut ifrån den. Och man hör att pumpen går 1 sekund efter att jag har vridit av nyckeln. Provade att byta bränslerelät men fortfarande samma fel. Detta är min första volvo så är inte så jättehajj på dessa bilar men har kunskap om meck. Så någon aning om vad felet kan vara? Tack på förhand! Vill sladda! big_smile

Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp!
Kolla gärna in mitt Nissan King Cab -86 Projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236335

672 Inlägg
4 december 2012
hade lite bråttom när jag läste, och det jag funderade över stod redan i din text!
Senast redigerat av Power-krille (4 december 2012)

"Väx inte upp! det är en fälla"

100 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Power-krille skrev:
hade lite bråttom när jag läste, och det jag funderade över stod redan i din text!

Aha. Du råkar inte veta vad felet kan vara? Kan det vara tändmodulen tro? hmm

Kolla gärna in mitt Nissan King Cab -86 Projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236335

672 Inlägg
4 december 2012
boykottan skrev:
Power-krille skrev:

kommer det ingen soppa när du kopplar direktström på tankpumpen och högtryckspumpen samtidigt så är det ju nånstans där felet ligger, eftersom du bytt tankpumpen och har bensin fram till högtryckspumpen borde ju högtryckspumpen vara dålig, kollade du före eller efter filtret?

100 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Power-krille skrev:
boykottan skrev:
Power-krille skrev:

kommer det ingen soppa när du kopplar direktström på tankpumpen och högtryckspumpen samtidigt så är det ju nånstans där felet ligger, eftersom du bytt tankpumpen och har bensin fram till högtryckspumpen borde ju högtryckspumpen vara dålig, kollade du före eller efter filtret?

Före filtret.

672 Inlägg
4 december 2012
boykottan skrev:
Power-krille skrev:
boykottan skrev:

Före filtret.

har du kollat det jag beskrev?det med ström på båda pumparna samtidigt, det är väl det jag har lite kunskap om
kommer inget bränsle då så är det nånstans där felet ligger

100 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Power-krille skrev:
boykottan skrev:
Power-krille skrev:

Före filtret.

har du kollat det jag beskrev?det med ström på båda pumparna samtidigt, det är väl det jag har lite kunskap om
kommer inget bränsle då så är det nånstans där felet ligger

Nej jag testar det imorgon. Lite för mörkt och kallt nu tongue Tack för tipset!

Sök