3563
Sök

B21 förgasare!

322 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Heej,

letar efter någon som kan ha eller har samma problem som jag, Allting började typ med att jag var ute o körde då motorn bara stannade, det är precis som att den inte vill tända osv, För när jag startar den så dör den direkt, Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta. Mvh

Sponsor: Grunt.se
Sponsor: Stanceit.se
Sponsor: Carsound.se
Sponsor: Ks-Carstyling

Faderator
228 Inlägg
5 december 2012
ForReal skrev:
Heej,

letar efter någon som kan ha eller har samma problem som jag, Allting började typ med att jag var ute o körde då motorn bara stannade, det är precis som att den inte vill tända osv, För när jag startar den så dör den direkt, Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta. Mvh

Tja!
Exakt samma hände mig på en B21 Förgasare, det som hände för mig var två saker sammtidigt.
Mitt "stift" eller "kol" som sitter i fördelarlocket hade rammlat av, så jag böt helt enkelt hela fördelarlocket.
Då funkade den igen men den varvade bara 3000 rp/m.
Så då kollade jag förgasar membranet, en liten gummigrej som sitter i förgasaren, som var tvärslut, sladdrig och delad.
Så jag satte på en "ny begangnad" så funkade allting igen! smile

"Being second is to be the first of the ones who lose"

5 700 Inlägg
5 december 2012
Japp precis som DF säger, brytarspets och möjligtvis även förgasarmembran.
Hade nästan exakt samma men bilen startade och gick men tog en jävla tid att starta och gick som ett arsel. Visade sig att brytarspetsen öppnade så gott som ingenting och själva kontaktytorna som slår mot varandra var det en spets på ena sidan och en dal på andra sidan, båda kontaktytorna ska vara platta.

Monterade då en ny brytarspets, ställde in så den öppnade 0,4mm vid fullt öppen och sen startade bilen riktigt lätt och gick som en dröm smile Bytte senare till en Hot-sparks-enhet för att slippa hålla på med brytarspetsar.

Om membranet är trasigt/otätt så är bilen allmänt slö och orkar inte vara över 3000rpm. Men bilen brukar starta lätt i alla fall, det är bara om man trycker på gasen som den inte riktigt vill eftersom trotteln inte sugs upp om membranet är trasigt/otätt.
Senast redigerat av simlar (5 december 2012)

Sök