Tjennare, frågan är om jag hamnat rätt med frågan, men kör på endå!, Jag har en sur reanult 5a, har funderat mycket på att byta motor, men är inte speciellt erfaren, har haft funderingar på en turbo motor, men eftersom jag som sagt inte är speciellt erfaren så undrar jag om det finns någon här som har bytt motorn / vet hur jobbigt det kan bli? jag förväntar mig inte att det ska vara lätt, men är det omöjligt att få in en t.ex s40 t4 i? eller kanske en volvo 360 motor? Vore tacksam för alla svar! Skriv också om ni vet en bättre tråd jag kan skriva på istället (om jag nu hamnat fel)
Minns jag rätt så har väll Volvo 4-serien samma renault-motor som sitter i just din 5a. Och det finns ju en 480(?) turbo, kan det vara samma motor som i renault 5 turbo?
Isf har du ju ett "lätt" byte där. Men du får ändå räkna med minst 100h rätt avancerad bil-teknik
tänk på att det inte blir ett monster med en sån motor 120hk bara men går så klart att öka laddtrycket och kasta i ett chip och plocka mer effekt än så
tänk på att det inte blir ett monster med en sån motor 120hk bara men går så klart att öka laddtrycket och kasta i ett chip och plocka mer effekt än så
det blir ju dubbla hk iaf! bilen väger ju strax över 740kg, så jag tror nog 120 - 140hk blir ganska bra, så slipper jag köra ihjäl mig också