50/50 borde dom väl endå inte driva? Vet att min subba (dock INTE thorsen) när man låser mellandiffen till 50/50 fördelning så knakar axlarna om man försöker fickparkera.. Är bara intresserad vad som skiljer de åt isåfall..
50/50 borde dom väl endå inte driva? Vet att min subba (dock INTE thorsen) när man låser mellandiffen till 50/50 fördelning så knakar axlarna om man försöker fickparkera.. Är bara intresserad vad som skiljer de åt isåfall..
Folk fattar inte det här med dynamik. Ursprungsfördelningen är 50-50 men den är dynamisk = den skiftar konstant. Som du säger, stumt 50-50 blir ohållbart om man vill svänga (t ex fickparkera) med grepp (på is/snö funkar det). Precis som en svetsad bakdiff på en 240 blir svår att svänga med utan att ena däcket tuggar över..
Har en golf tdi på jobbet, 4motion 2012. Någon annan som tycker att det e Kasst att inte anti-sladd går att stänga av?? Utan bara ASR. Han häver fan de sköna i ett ställ. Någon typ att volvo påhitt.
Min a4 har jag inga problem att sladda med, man får ge lite mer gas bara dock har jag ingen EDS eller ASR heller!
Inga problem med A4 B7 quattro heller, som har ESP med EDL (EDS) och ASR. Det går att stänga av
Någon lust att förklara för en nybörjare hur hur exakt man gör detta. Är det nått som sitter i diffen själv eller finns det knappar för sånt ?
På en B7 quattro är diffen HELT mekaniskt, inga knappar. ESP, EDL, ASR osv är elektroniska "hjälpmedel". De stängs av med en knapp. På vissa (ofta nyare) bilar går det inte att stänga av (helt eller delvis).