nu har jag införskaffat mig en e30 som tanken är att bygga en busbil utav! alltså kommer en m50b25 hamna i bilen. ska börja med att reg bessa den med motorn, sen när den har gått igenom där så får jag väll uppgradera chassit lite.
kommer ta sin tid.
Kommer lite Bilder.
Bilen bogserad till garaget då motorn är kass.
Motorn utplockad
Nu får du stå här och gapa till den nya motorn kommer.
Detta var allt för denna gången. Letar efter en bmw E34 manuell årsmodell 91-92 så hojta till om ni har nån ståendes. Ha det!1
Blir nog lite svårt om du hade tänkt och regga med m50, men annars ser de ut som ett bra projekt!
vad ser du det svåra med att regga med m50? m50b20 går att regga med denna kaross utan problem, så i papperna står det m50b20. dom motorerna ser lika dana ut så inga bekymmer alls
Jasså du tänker så! se till att ha med dig papper på allt o regnummer på donatorbilen, för mig tog de en timme o få igenom den röda med b25:a då de va klagomål på papper o precis allt annat som har med bilar o göra, o de är ändå en 325 i grund o botten:p
Du kan regga en m20b20 till m50b20 och m20b25 till m50b25, Men stoppa i en m50b20 i en e30 som är i grunden en 318/316? Blir svårt. Då du höjjer effekten med mer än tillåtet..
Jasså du tänker så! se till att ha med dig papper på allt o regnummer på donatorbilen, för mig tog de en timme o få igenom den röda med b25:a då de va klagomål på papper o precis allt annat som har med bilar o göra, o de är ändå en 325 i grund o botten:p
Du kan regga en m20b20 till m50b20 och m20b25 till m50b25, Men stoppa i en m50b20 i en e30 som är i grunden en 318/316? Blir svårt. Då du höjjer effekten med mer än tillåtet..
nepp, denna var en 318 16 valve (vet inte om det har något betydelse) men där får man öka till max 110kw och det är precis vad som är i en m50b20.
har en bekant som byggt såhär och det gick alldeles utmärkt
Du kan regga en m20b20 till m50b20 och m20b25 till m50b25, Men stoppa i en m50b20 i en e30 som är i grunden en 318/316? Blir svårt. Då du höjjer effekten med mer än tillåtet..
nepp, denna var en 318 16 valve (vet inte om det har något betydelse) men där får man öka till max 110kw och det är precis vad som är i en m50b20.
har en bekant som byggt såhär och det gick alldeles utmärkt
Satte två tjocka brickor mellan motorfäste & kudde så insuget fick plats. kopplade även elen ikväll och den gick igång! svetsa om kardan och snickra ihop ett avgas sen ska det provköras! Tack till "Vitaran" här på garaget för hjälpen;)
Tog bakre del utav e30:s kardan och som främre delade vi e3:s kardan och tog en liten del utav 525:ans så det passade i lådan, blev skit bra! fast håller det... avgasröret ska upp imorgon sen blir det provkörning.
Då var han testkörd och gick som den skulle! dock behövs det en mindre utväxling där bak.. någon som rekomenderar en klump som passar och går bra ihop med m50b25 och zf?