Batteri beställda och vattenpump samt termostat inhandlat då kylningen inte var hundra... måste ju få igång instrumentpanelen så temp mätaren visar rätt också Bromsrör & bränslerör köpes imorgon för dom var riktigt kassa sen blir det besiktning som gäller
Riktigt härligt projekt Tobbe . Lycka till med bes och allt annat.
Ja ska bli en rolig bil, bes ska nog inte vara några bekymmer slipade väck det gamla motornummret och smällde dit nya från en m50b20 så hoppas han kollar mer på papperna än på motorn;) Tacktack:D
lite dålig på att uppdatera... tyvärr så har slavcylindern gett upp så beställde en ny idag kommer sättas på imon. och blev fel med batterierna men ska in till en kille imon eller på onsdag och eventuellt kunde lösa det till mig:)
Bytt det läckande bränsleröret, bara bromsrör kvar! då jag fick betala 900kr till trafikförsäkringföreningen så fick besiktningen vänta, men gör inte så mycket, byter bussningar och lite sånt innan bes också Caben tas ju ut strax så behöver inte stressa:) annars går han som tusan med den utväxlingen
hade vart kul och se lite mer bilder på avgas bygget:) främst vid grenrören mot framvagnsbalken:) ska börja på det själv snart och hade vart kul o se hur du löst det:D jäklar snabbt o fint jobbat:)
hade vart kul och se lite mer bilder på avgas bygget:) främst vid grenrören mot framvagnsbalken:) ska börja på det själv snart och hade vart kul o se hur du löst det:D jäklar snabbt o fint jobbat:)
tog inte så mycket bilder men kan fixa bilder imon får då ska jag hissa upp den. var mest ett "besiktnings rör" så det blir så original som möjligt till den motorn. vid framvagnsbalken tog jag en hammare och slog in en stor bula så det inte tar i och fick även kapa och svetsa om ena böjen. var ett helvete haha
Tyckte det var enklast att slå några bulor istället för svetsa om att finns två bilder till i fotoalbumet. För övrigt har jag bytt bränsle & Bromsrör, har även fått dit "hastighetsmätaren" med nya batteri i kretskortet och ingen skillnad. Enligt mätaren varvar den ca 9*** INNAN varvstoppet och temp mätaren funkar ej! något som vet hur man gör så den motorn går ihop med mätarna?
Bild på rattaxelknuten jag äntligen fick tag i, då jag inte har servo nu så kan jag montera det nu för original axel är för lång. Framskärm har jag också fått hem så bara en lack på den sen skall den nog besiktigas