Chriss: Den enda referensen jag har att gå på är senast de körde genom Sverige och då ut till Arlanda.
Vi höll koll via sociala medier och liknande för att se var deltagarna befann sig, när folk nämnde att de första bilarna siktats kring Örebro/Västerås så var det bara att bege sig iväg!
Väl på plats så var det ganska lugnt faktiskt, det verkade som om de flesta cruisade med bilarna på motorvägen samt stod utmed broar hela vägen ut mot Arlanda. De som ville titta alltså.
Jag hade med en simpel systemkamera ut och den dög gott, i år blir det både det och videokamera skulle jag tro.
Bilarna kom väldigt olika, ibland ensamma och ibland i klungor om 10 bilar. Det sistnämnda var förstås bäst för då fick man en chans att se och känna på bilarna istället för att bara se de ensamma åka förbi och köra rätt in bland flygplanen.
För de bilarna som kommer i god tid så tror jag att du utan vidare kommer kunna fotografera/filma i lugn och ro, det är eftersläntarna som är lite stressade som gärna vill köra iväg bilen så fort som möjligt.
Snart är det dags hörrni!
Tada.wav