3115
Sök

Återförsäljare i sverige/Importörer av Mustangdelar

HEMI Power
131 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Hej!
Jag undrar om någon här har koll på om det finns någon/något företag i Sverige som importerar delar från USA till Mustanger eller möjligtvis en firma som man skulle kunna frakta med ifrån USA, dock behövs en amerikansk adress som delarna ska skickas till i första hand för att sedan skeppas till sverige om ni förstår vad jag menar...

Så langa gärna in lite tips till mig då jag vill göra bilen ett snäpp råare! smile

Har ni koll på kostnader osv så skriv gärna med det oxå.

250 Inlägg
11 december 2012
Hansen Racing uppe i Stockholm, kolla med dom! smile

Avstängd
10 388 Inlägg
11 december 2012
Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 december 2012
Du vill alltså ta hem delar som du själv har hittat i usa:)? Jag har ett par kontakter som tar hem conteinrar med delar imellanåt.
Vill du bara köpa grejer så är styvfarsan general agent för clintberg & way i norden. Så då kan du handla av dom.
Hansen racing går ju handla av också, men dom har mest china skräp.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

HEMI Power
131 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

Problemet är ju bara att det är få som skeppar över till sverige. Känner du till något företag som gör det eller någon fraktfirma i USA som skeppar over seas?

HEMI Power
131 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Du vill alltså ta hem delar som du själv har hittat i usa:)? Jag har ett par kontakter som tar hem conteinrar med delar imellanåt.
Vill du bara köpa grejer så är styvfarsan general agent för clintberg & way i norden. Så då kan du handla av dom.
Hansen racing går ju handla av också, men dom har mest china skräp.

Precis! Ja jag kikar gärna på hans sida oxå:) hur går jag till väga om jag vill ta hjälp av de i USA? Koll på kostnader?
Tack för svaret!

Avstängd
10 388 Inlägg
11 december 2012
triccie skrev:
it_mutt skrev:

Problemet är ju bara att det är få som skeppar över till sverige. Känner du till något företag som gör det eller någon fraktfirma i USA som skeppar over seas?

Vi har faktiskt inte haft några problem med det, men, då har vi kontaktat en del som inte har det utsatt på hemsidor eller liknande och frågat, och vad jag kan minnas har ingen sagt "nej".

Men ja, jag kan ta en titt bland kvittona var vi handlat mest ifrån iofs smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

785 Inlägg
11 december 2012
Classik car i lödde tar hem allt du kan önska dig på beställning.
Du får ett fast pris direkt.

Its not the fart that kills, its the smell...

127 Inlägg
11 december 2012
Grufman bil!!!!!

767 Inlägg
11 december 2012
kolla med dalhems kompisen som är son till ägarna sa att dom kan ta hem delar från usa till vilka bilar som helst typ

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

4 Inlägg
11 december 2012
Kolla med grufmanbil.se har beställt mycket där ifrån:P.

127 Inlägg
11 december 2012
fast det mesta är köpt billigt av treviksbil.se ;-)

83 Inlägg
11 december 2012
http://www.hcbilservice.com/

Dom håller på mycket med Mustang, kolla med dom..

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

HEMI Power
131 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
triccie skrev:
it_mutt skrev:

Vi har faktiskt inte haft några problem med det, men, då har vi kontaktat en del som inte har det utsatt på hemsidor eller liknande och frågat, och vad jag kan minnas har ingen sagt "nej".

Men ja, jag kan ta en titt bland kvittona var vi handlat mest ifrån iofs smile

jaha okej. Då ska jag kolla om det går att lösa smile Tack för ditt tips!

HEMI Power
131 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Fredde_Vette skrev:
Classik car i lödde tar hem allt du kan önska dig på beställning.
Du får ett fast pris direkt.

Låter kanon! Tack!

HEMI Power
131 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
putspeter skrev:
Kolla med grufmanbil.se har beställt mycket där ifrån:P.

De hade inte så mycket kul tycker jag.. haha... wink

HEMI Power
131 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Trevik skrev:
fast det mesta är köpt billigt av treviksbil.se ;-)

Jo det är klart wink Har du en snygg vinge och headlights med halo så tar jag det direkt!big_smile
Senast redigerat av triccie (12 december 2012)

HEMI Power
131 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
dalcudia skrev:
http://www.hcbilservice.com/

Dom håller på mycket med Mustang, kolla med dom..

tackar!

HEMI Power
131 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Tack för tipset!smile

Sök