3734
Sök

940 FTT Koppling?? / 745 TDI Koppling??

69 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
#1
Tjenare... Kom och tänka på en sak. Jag kör med en M46a på min 940 FTT. Det är samma svänghjul som sitter i 740. Så samma koppling osv alltså.
Men om jag inte kommer ihåg fel så sitter det M47or/M46or i 745 Turbo Diesel. Dom har ju Audi motor. Värre Nm också så deras tryckplatta borde vara värre än 940ins FTT TP. Frågan är ju detta...Passar TDI's TP på B230 motorn och är den verkligen värre?? Alltså är TDI'ns TP värre än B230'ns tp?? Alltså pallar den mer vrid eller mindre eller lika mycket??

Jag kollade upp Diametern på TPerna...Det är samma Diameter och parameter.

http://www.autokatalogen.se/afw/vastera … dNo=286314
^^940 Turbo TP^^

http://www.autokatalogen.se/afw/vastera … dNo=286314
^^745 TDI TP^^


EDIT: En till fråga... Orginal TP med 6 puckad fjädrad sintell lamel...Alltså till 940 Turbo M46...Hur mycket vrid pallar den med??
Senast redigerat av Migen (13 december 2012)


2 266 Inlägg
13 december 2012
#2
Tyvärr är de tvärtom, Jag kolla med volvo nr på tryckplattorna. Fick en tryckplatta från sug motorn på 116hk som sitter i 740 och 940 med m46/47 lådan.
För min slira i dieseln, så jag handla den som sitter i 740/940 turbo med m46/47 lådan. Dvs 712 tryckplattan som dom flesta använder.

svetsdiff !!!

69 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
#3
en 712 Tryckplatta går till M90 lådan...Dom har ett helt annat svänghjul


69 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
#4
Hjälp tack^^^^^^^^^^^^ sad


2 266 Inlägg
16 december 2012
#5
Var de så. Ja 88-92 turbo koppling gärna förstärkt tryckplatta lär du ha då. ha för mig den kosta 1500 bara tryckplattan på volvo.

svetsdiff !!!

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
16 december 2012
#6
du kör med turbons tryckplatta+ dieselns M90 lamell normalt sätt

ska man köra förstärkt är det en fördel att välja en bättre tryckplatta och forfarande köra på dieseln lamell

Kör fort så hinner inget hända...


Sök