Tjenare... Kom och tänka på en sak. Jag kör med en M46a på min 940 FTT. Det är samma svänghjul som sitter i 740. Så samma koppling osv alltså. Men om jag inte kommer ihåg fel så sitter det M47or/M46or i 745 Turbo Diesel. Dom har ju Audi motor. Värre Nm också så deras tryckplatta borde vara värre än 940ins FTT TP. Frågan är ju detta...Passar TDI's TP på B230 motorn och är den verkligen värre?? Alltså är TDI'ns TP värre än B230'ns tp?? Alltså pallar den mer vrid eller mindre eller lika mycket??
Jag kollade upp Diametern på TPerna...Det är samma Diameter och parameter.
Tyvärr är de tvärtom, Jag kolla med volvo nr på tryckplattorna. Fick en tryckplatta från sug motorn på 116hk som sitter i 740 och 940 med m46/47 lådan. För min slira i dieseln, så jag handla den som sitter i 740/940 turbo med m46/47 lådan. Dvs 712 tryckplattan som dom flesta använder.