Vet inte om det är nått jag kan rekommendera men en arbetskamrat fixade sin läckande tank (på en Sierra vinterbil) med en vanlig handtvål (!) , blir nån kemisk reaktion med bensin så att det tätar.
Vet bara att ovan nämnda Sierra gått flera år nu med den sortens lagning.
Vet inte om det är nått jag kan rekommendera men en arbetskamrat fixade sin läckande tank (på en Sierra vinterbil) med en vanlig handtvål (!) , blir nån kemisk reaktion med bensin så att det tätar.
Vet bara att ovan nämnda Sierra gått flera år nu med den sortens lagning.
Okej, så det kan asså funger? men kemisk metall ska väll gå med, om man gör rent före?
gelcoat som du lagar båten med är perfekt om du inte vill svetsa den är både flexibel och bensintålig rugga opp ytan o lägg på armera med en liten tygbit eller något bättre låt torka som nytt
gelcoat som du lagar båten med är perfekt om du inte vill svetsa den är både flexibel och bensintålig rugga opp ytan o lägg på armera med en liten tygbit eller något bättre låt torka som nytt
Okej, låter som ett bra och lite lättare alternativ än att svetsa
Har kört med kemisk metall, fungerar bra om det inte är alltför stort hål. Har hållt i flera år, problemet är väl om plåten runt hålet är rostigt redan innan. Rosten stannar inte för att man lagat hålet tyvärr :-) Bäst att svetsa/löda givetvis.
Har kört med kemisk metall, fungerar bra om det inte är alltför stort hål. Har hållt i flera år, problemet är väl om plåten runt hålet är rostigt redan innan. Rosten stannar inte för att man lagat hålet tyvärr :-) Bäst att svetsa/löda givetvis.
Jag fick ett stenskott under en bensintank på en Opel Astra F.
Det blev en lite spricka på kanske 2 mm, knappt synbar men det droppade ändå.
Försökte mig på att laga med kemisk metall av två olika modeller och även glasfiberspackel. Testade även med att gänga in en bult och borra ett hål som sista lösning.
Inget av dessa fungerade, längre än någon dag innan det började droppa igen.
Inte så kul att hålla på med bensin, bensinångor och att slanga bensin, köp en begagnad tank på skroten direkt och byt den om hålet sitter på undersidan är mitt tips.
Jag fick ett stenskott under en bensintank på en Opel Astra F.
Det blev en lite spricka på kanske 2 mm, knappt synbar men det droppade ändå.
Försökte mig på att laga med kemisk metall av två olika modeller och även glasfiberspackel. Testade även med att gänga in en bult och borra ett hål som sista lösning.
Inget av dessa fungerade, längre än någon dag innan det började droppa igen.
Inte så kul att hålla på med bensin, bensinångor och att slanga bensin, köp en begagnad tank på skroten direkt och byt den om hålet sitter på undersidan är mitt tips.
Svårt/ nästan omöljigt att laga, när det tränger bensin genom hålet hela tiden. Måste helst vara torrt kring hålet. Att laga ett hål, utan att svetsa är givetvis en nödlösning. Givetvis är en ny tank bästa alternativet men om hålet sitter högt upp och inte är alltför rostigt fungerar det.