2855
Sök

Volvo 745 t5 får svag gnista

10 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Tjenare har nyss satt ihop min volvo 745 t5 och håller på att koppla in elen, kör med fördelare (krabblock) jag får väldigt svag gnista både från spolen och fördelaren, har jordat spole och box ordentligt i blocket samt batteriet, har bytt kamgivaren och wrgivaren, har även använt tolk till kammarna och till vevaxeln när jag har bytt kam rem, och den vägrar å starta, men kopplade in varvräknaren bara för skoj skull för den ska ju änna hoppa när man kör på start motorn, men direkt när jag kör på start motorn hoppar den till några gånger sen slutar den en stund sen börjar den igen, vet inte om de är att strömen dör ut och kommer igen hade vart bra om någon kan ge ett svar på detta, kan tilllägga att spridar relät slår till, kan inte hitta felet som om någon har vart med om samma fenomen skulle jag va tacksam för svar,

Mvh Niklas

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
27 december 2012
dom där krabblocken brukar ha så dålig kvalite att man gör bäst i att kasta den i huvudet på säljaren tyvärr

så utan något mer lock så är det svårt att veta om det är locket eller något annat som är fel.

är inte speciellt mycket kablar att koppla så det borde inte blivit knas där

Kör fort så hinner inget hända...

8 250 Inlägg
27 december 2012
Om du får klen gnista redan ut från spolen så är det ju dags att fundera på hur bra batteriet är och om du har skadat någon kabel någonstans.

10 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Även om de är kasst så har jag starthjälp på/extra batteri, men ska kolla om de kan va de sen, har gjort locket själv

8 250 Inlägg
27 december 2012
Hur är tändningen inställd i sprutet då, ser ut som om du kör vems? Har du rätt givare valda, och rätt svänghjul och har du modifierat bländaren till kamsyncen?

10 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Jag kör orginal just nu ska bessas,

8 250 Inlägg
27 december 2012
Provat med en annan tändspole?

10 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Tack så mycket för all hjälp och svar! Nu är den igång, hade satt alla tändkablar ett snäpp åt höger fel smile

Sök