Bilen är ju redan färdigbyggd men bättre sent än aldrig säger man så här kommer min lilla projekttråd med min Supercat, det finns ju massor att göra på en sånhär bil då riktigt "färdigbyggda" blir väll en sånhär bil aldrig?
Nåja det hela började redan i början på 2007 för en bekant till mig byggde en superseven replica av märket Tiger. Bilen såg bra ut och jag såg genast att detta vore ju jävligt roligt att göra. Men som student fanns inte riktigt tiden (eller pengarna) för ett sånthär bygge utan det hela lades lite på is så länge studierna pågick.
Men den 1:a Maj 2010 bar jag in ramen i garaget för att börja mitt livs största projekt, att bygga min alldeles egna sportbil.
I september 2011 så stog bilen till synes färdig men eftersom jag måste klara både bullerprov, SFRO 2 besiktning och enskilt godkännande (ungefär som regbesiktning) hos SBP och vädret på hösten i detta land inte är det mest stabila så stäldes bilen in i garaget för att invänta våren innan alla besiktningar.
Men den 30maj 2012 kom skyltarna, bilen stäldes på och kunde för första gången köras helt lagligt vart jag ville på almän väg.
Det som kommer göras på bilen nu i framtiden är att göra om / bygga en interiör, instrumentbrädan skall byggas om och bilen ska få en interiör av filt och vinyl.
Då sikten är allt annat än bra bakåt i denna bilen, och att man känner sig så liten att man gärna vill ha lite extra god syn bakåt kommer jag att ta bort den innre backspegeln och ersätta denna med en back kamera med display som kommer att gå hela tiden och aggera backspegel.
Laga förarstolen då stommen i denna knäktes under en hård högerkurva på kunnekulle, samt att ta bort det justerabara underredet till stolen då detta måste vara något måndagsex och glappigt till tusen. Stolen kommer monteras direkt i golvet då det ändå bara är jag som kör.
Bygga bafflar till vattenkylaren fram, för mycket luft passerar runt kylaren vilket gör att jag har problem att hålla tempen nere utan att fläkten ska gå konstant.
Byta toppen, har en topp med vassare kammar, planad samt inslipade ventiler liggande. Med denna toppen ska motorn rätt inmappad ge ca 200hk.