Här kommer en projekttråd på min S3:a för er som vill se vad som händer i framtiden. Jag hade tänkt mig att det mesta på bilen ska va svart med ytterst lite rött och silver/krom.
Har precis hämtat bilen från verkstaden där de har bytt ut mina coilovers till Koni STR.T... Jag trodde den skulle bli högre än med coils men icke! Ca 3-4cm lägre fram och bak är den ungefär som innan. Ser mycket bättre ut nu för den är jämn runt om och det är en stor skillnad på komfort!
De provkörde bilen på grusväg så den är väldigt skitig!
Nej då hittade du en billig ändå, många som gjort sig pengar på att köpa den på vag för 400 och säljer på eBay för 1500+frakt Ska bli kul att se den på sedan, har funderat på en till min
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Nej då hittade du en billig ändå, många som gjort sig pengar på att köpa den på vag för 400 och säljer på eBay för 1500+frakt Ska bli kul att se den på sedan, har funderat på en till min
Ja precis, såg nån för 108 pund + 25 pund frakt typ
Har länge funderat på att byta front men jag gillar faktiskt S3 fronten förutom nederdelen som ser lite bullig och "snäll" ut. Med en Cupra läpp försvinner typ bulligheten och den ser lite mer "arg" ut haha. Å andra sidan, om det skiter sig så var den inte lika dyr som en hel jäkla front
Hade jag haft A3 fronten hade jag nog bytt rakt av till en 8P front.
Testa! som sagt, inte hela världen om de skiter sig
Idag har jag plockat ned halva inredningen, dragit nya 4AWG strömkablar och jord (8 AWG innan). Satt i nya högtalare fram 5,25" samt diskanter. Alla högtalare fick nya kablar dragna till ett JL Audio 700/ steg.
Främre högtalare
Steget
Första dörren av
Första dörren klar, dags för strömkabel! Drog han och högtalarkabeln sista biten med förra strömkabeln, smidigt!
Handskfack borta!
Andra dörren.
Sen när allt var klart och inkopplat märker vi att vi har inge ljud vänster bak... Byter kablar hit och dit och kan konstatera efter ett tag att kanal NR4 är tvärdöd! Får vänta tills på måndag och åka in å be dem beställa ett nytt slutsteg, suck! De var ju inte precis så man tog de billigaste skitsteget heller. Tog det bästa dom hade inne så de skulle va kvalité men de sket sig haha!
Du gjorde helt rätt som köpte riktiga dämpare o fjädrar! TA är ju riktiga budget grejer.
Precis, tycker det är lite skumt att sätta budgetgrejer på något så viktigt som dämpning och fjädring på en bil som ändå är lite sportig. Men någon annan tyckte väl det var kul att ha en sned och stum bil Men nu är bilen rak och har lite dämpning även fast den är lägre än innan!
Är grymt nöjd med Koni grejerna, bilen ligger som ett strykjärn på vägen och den är hård men ändå behaglig att köra. Innan var den stum i framvagnen och man slog fan nästan ur tänderna för minsta lilla ojämnhet i vägen.
Så nu är alla jäkla problem fixade med bilen! Så nu drar vi igång igen med att fixa lite roligare grejer. Har beställt en ny dumpventil då de känns som den jag har nu inte är helt 100.
Sen så ska jag boka tid för lackering då vissa delar behöver lite ny lack.