3605
Sök

Inspelningsbar Blueray med hårddisk

337 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Hej...

Hittade en inspelingsbar bluerayspelare med hårddisk som skulle kunna spela in tv program etc.
Problemet var att eftersom jag bor i ett comhem hus så har vi analog signal, så kunde den inte ta emot detta utan bara digitalsignaler. Då hade jag varit tvungen att teckna ett extra comhem abonnemang, vilket jag inte vart så sugen på. Dom fasta kostnaderna räcker, 200:- mån i dagsläget för comhems standard utbud tar hyresvärden ut av alla här.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-b … -tb-hr929n

Någon som har något tips på någon inspelningsbar historia, ej ansluta en dator. Blir för mycket kablar och krångel.

Ända jag vill kunna göra, programmera tider den skall spela in samt välja kanal..

Eller är dator det ända alternativet?

Tacksam för alla tips och ideer

Mvh Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

86 Inlägg
28 december 2012
Om det är analog signal som ska spelas in så borde det finnas mer passande format än blueray? Jag tänker på kvalitetsskillnaderna mellan analog och blueray.

En öl.. brukar leda till fler öl.

337 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Ja det kanske. Vet att det är skillnad, tanken var inte att spela in i den kvaliten.

Har ingen blueray så tänkte att det var ett bra kombokit? Men det funkade inte..

Bara vanlig analogkvalitet fungerar alldeles utmärkt. Tänkte att den skulle sparat det på hårddisken, så man kunde sett på det senare och sedan tagit bort det..

86 Inlägg
28 december 2012
Hm. VHS? smile. Haha, fan att detta skulle vara så omständigt, jag hittar inget vettigt alternativ heller.

En öl.. brukar leda till fler öl.

337 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Öhhum... Ja det är nästan så jag ångrade att man slängde skiten för många år sedan???

Nä det verkar inte helt lätt.....får väl köpa vhs igen?? Lr hur?? Hahaha

Dvd eller Bluray är inte nödvändigt, bara inspelning möjligheten finns..
Senast redigerat av Mickeymouse (29 december 2012)

337 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Hittade denna dock ingen blueray

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s84151389

Den skall klara av att spela in från comhems utbud..

Någon som provat??

Sök