UPDATE!(Fredags garagehäng)
Det började med att ja ställde bilen på pallbockar då ja skulle behöva ligga under bilen och pilla också!
Såhär ser det ut lol..
Lite extra info hah, blev förbannad för att jag inte hittade det jag behövde så istället för att jobba med bilen så började jag städa garaget... (INTE KLAR)
Därefter skulle ja ju fixa hålen i golvet... Så jag började med att ta bort asfaltsmattan (VILKEN INTE VA SVÅRT ATT TA BORT) fattar inte varför alla tjatar om att de är jobbigt
men de kanske är från bil till bil och modell osv...
Värme pickan löste det mesta..
Därefter så skulle man ju såklart ta bort färgen och då fick vinkelslipen visa vad den går för!
Dammsugaren ska vi inte heller glömma. Den fick också vara med och leka, så ja dammsög allt som skulle dammsugas och tillslut så va det thinner som fick göra finjobbet!
(Hålet är inte så stort som det ser ut på bilden, blev lite in face bild, har ju trots allt en hightech kamera hahah *Borat röst* NAAAAAAAT.
Behövde armera de hela så armerings "tejp" lades på hålet både över och underifrån bilen.
Sen så var det bara att börja spackla!!
Alla hål spacklades igen, de tre hålen under "fågelbadet" spacklades också igen
Medan spacklet skulle härda så kom en kompis till garaget, vi kan kalla han Miguel!
På förarens sida satt asfaltsmattan så dåligt så hela skrapades bort.. Resultat. Skräp
Sen hittades nästa "kapsyler" alla togs bort och spacklades igen
Därefter vart de så sent så ja gick och la mig och slaggade 6 timmar bara för att sedan fortsätta kämpa mot tiden!!!
Bilen behöver ju vara klar till säsongen och jag har fortfarande mycket jobb framför mig:mad:
(Dagens häng i garaget)
Idag han ja göra nästan allt som var planerat att göra, måste ja hålla schemat
Började med att lägga asfaltsmattorna ja köpte på Biltema
Enligt mig så blev jag nöjd med resultatet!
Får dock hålla tummarna för att det funkar bra sen när man väl är ute och skrapar hahah
Allt dammsögs och efter de började jag mäta och klippa ut isoleringsmattan
funkade prima!
Penslade på rejält med kontaktlim ja köpte på Jula och därefter började allt falla på plats
Blev också väldigt nöjd med resultatet!
Därefter så började och snälla mor att mäta och fixa med papper så jag vet hur jag ska klippa heltäckningsmattan!
(behöver ju hjälp ibland såklart)
Sen skulle mor och far på lite partaj så jag åkte och köpte mig ett par 4-tums Pioneer TS-G1021i högtalare
Original vs Pioneer
Behövde skära ut lite större hål
Sådär!
Och så en helhetsbild!
(Original ska det se ut och därav de original locken till högtalarna)
Imorgon fortsätter mätning av mattan! Imorgon ska den också ligga i bilen och om jag har ork så kanske får jag tillbaka allt in i bilen!
Ha en bra kväll nu så blir det en update imorgon!
Mvh
Martin