3645
Sök

Märk av poliserna denna vecka?

505 Inlägg
12 oktober 2006
Jag har då sätt något mer poliser med lasrar än vanligt, jag tackar för en person som blinkade med helljus innan kontroll i sandviken igår vid 22.00 tiden utanför prix. Då det gick i 60-70 på 50 vägen.

Säkert sätt 3-4 poliser med laser nu under denna vecka i sandviken iallafall. Och dessutom en polisjakt utanför min bostad;)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Wankel
1 080 Inlägg
12 oktober 2006
Merclone skrev:
SieRRa_WeeD skrev:
skiter it,,,,,kan ägna sin tid o göra något åt alla äckel som våldtar och mördar istället för att stå vid vägen o lappa så många som möjligt,,

Ska trafikpolisen göra det? Och mordroteln ska sätta fast knarkare på Sergels eller?

det är ju inte bara trafikpoliser som är ute vad jag har hört, utan nästan alla snutar...
och håller med helt och hållet, sätt resurser på viktigare saker istället...
men det kan ju vara dumt, då tjänar dom inte några pengar.....snutjävlar...

MDS Västerås

Leg. Spådam
816 Inlägg
12 oktober 2006
Nästan alla snutar? Jo tjena, då ska jag råna banken imorgon... Det borde ju vara riskfritt, bara man GÅR hem och inte tar bilen...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
12 oktober 2006
Det var en hel del poliser ute på E6an idag. Både bilar, van och motorcyklar.
Antar att de passade på när det var fint väder innan de ställer in hojjarna.

//Edge

Fartglad
336 Inlägg
13 oktober 2006
Jag ser dem hela tiden söder om sthlm. Har blivit stoppad 2 ggr på 2 veckor för alkoholtest och körkort. Rätt kul då andra gången jag blev stoppad så frågar dem lite om bilen, snacka lite skit sådär på kvällen är alltid trevligt. tongue
Senast redigerat av TobLju (13 oktober 2006)

Power without Quattro is useless!

1 256 Inlägg
13 oktober 2006
Har blivit stoppad 2 gånger denna vecka! smile , Men det är mest att dom vill kolla läget! har oxå märkt av att det är MYCKET poliser ute nu när dom har den här speciella veckan med extra fartkontroller och alkotester smile

Det kryllar av farbrorblå på E6/E20

Chef
103 Inlägg
13 oktober 2006
jo då dom er ute mer nu tror ja särskilt på kvällen tyck ja när det är mörkt så dom kan gömma sig,,,,

har åkt förbi lasern 2 ggr nu ca 10 km/h för fort bägge ggr men inte blivit stoppad än... peppar peppar ta i ..........

Habere Unum Acceptabilis Dies!

396 Inlägg
13 oktober 2006
Jag har sett massor! Körde förbi 3 stycken häromdan i typ 90 på 70 väg, och ja jag kör en 30 moppe:P

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 oktober 2006
har bara sett en, och han körde i stan (gbg) alltså ingen trafikkontroll...

man lever bara en gång så lev väl!

Wankel
1 080 Inlägg
13 oktober 2006
Spjutski skrev:
StiFf skrev:
Merclone skrev:

Ska trafikpolisen göra det? Och mordroteln ska sätta fast knarkare på Sergels eller?

det är ju inte bara trafikpoliser som är ute vad jag har hört, utan nästan alla snutar...

En lite fundering bara. OM det var så att polisen, eller snutjävlarna som du väljer att kalla dom, var ute efter att tjäna pengar tror du då att man skulle låta media gå ut med uppgiften om att hastighetsveckan drar igång??

För sista gången, det handlar inte om pengar utan det handlar om att få ner hastigheterna på våra vägar och rädda liv. Så enkelt är det

MVH Micke

dom har precis höjt böterna till orimliga priser, och då skickar dom ut alla snutarna på en gång på vägkontroller....
skulle du vilja förklara för lisa 14 år varför hon inte kunde få nån hjälp när hon blev våldtagen på kvällen??
det finns ju för fan bättre saker att lägga resurser på, känns ju som att fortkörning är ett värre brott än våldtäkt, rån eller misshandel...

MDS Västerås

348 Inlägg
13 oktober 2006
Det enda jag märkt är att alla håller hastigheten mycket bättre än vanligt.

Pendlar nästan dagligen mellan Tidaholm och Skövde, då är det en bit det är den nybyggda vägen, där det är folk, brukar alla hålla 110 km/h och det flyter på jättefint, men den här veckan håller alla 80-90km/h, det är det enda som är lite störande.

Poliser? Mötte en till jkpg på MC, inte en anning var han var påväg

225 Inlägg
13 oktober 2006
Spjutski skrev:
StiFf skrev:
Merclone skrev:

En lite fundering bara. OM det var så att polisen, eller snutjävlarna som du väljer att kalla dom, var ute efter att tjäna pengar tror du då att man skulle låta media gå ut med uppgiften om att hastighetsveckan drar igång??

För sista gången, det handlar inte om pengar utan det handlar om att få ner hastigheterna på våra vägar och rädda liv. Så enkelt är det

MVH Micke

men är du puckad i huvet ir?tror du att de hjälper o enbart bötesfälla folk me skyhöga kostnader,,jag skulle bara bli ännu mer tjurig o köra ännu vildare,,ja lovar i vissa fall hjälper det..men dom flesta som kör för fort o få böter lägger inte av bara för det...igentligen e väll pois ochså prostituerade, dom säljer sin kropp vid vägkanten ..ungefär som horer tar betalt för ett jobb,,,,inte nog med att folket betalar deras löner så ska dom bötesfälla alla dom kan

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
13 oktober 2006
Har inte sett mer än vanligt. Min enda fråga är vad de gör egentligen? Idag så såg jag en unge på 13 år som var ute o körde med sina föräldrars bil mitt i centrum?! Självklart tipsade jag polisen men kom de? Nej då! Det sket dom i..

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

9 108 Inlägg
13 oktober 2006
Idag såg jag en helvetes massa poliser smile Alla stod och tankade på Shell, en piket, två motorcyklar och en civilbil, 9-5 kombi.

178 Inlägg
13 oktober 2006
Har inte sett av nån än, undivker dock de ställen de sagt sig stå på under resp. dag enligt deras hemsida smile

1 854 Inlägg
13 oktober 2006
Dom e heta som fan nu..

Driver
2 111 Inlägg
13 oktober 2006
SieRRa_WeeD skrev:
Spjutski skrev:
StiFf skrev:

MVH Micke

men är du puckad i huvet ir?tror du att de hjälper o enbart bötesfälla folk me skyhöga kostnader,,jag skulle bara bli ännu mer tjurig o köra ännu vildare,,ja lovar i vissa fall hjälper det..men dom flesta som kör för fort o få böter lägger inte av bara för det...igentligen e väll pois ochså prostituerade, dom säljer sin kropp vid vägkanten ..ungefär som horer tar betalt för ett jobb,,,,inte nog med att folket betalar deras löner så ska dom bötesfälla alla dom kan

Kan inte riktigt ta din jämförelse med prostituerade på allvar...aldrig kul med fartkontroller men de har ett syfte.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

2 652 Inlägg
13 oktober 2006
har runt omkring falköpuing \Vara mm har det bara vart o hålla högerfoten bestämt på gasen . inte en snut i sikte .

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 oktober 2006
jag har faktiskt sett en kontroll men jag åkte lugnt och fint smile

362 Inlägg
13 oktober 2006
Ser dom precis överallt... räknade till åtta på 10 mil i måndags... Här vart dom totalt galna efter lagändringen..... menmen dom drar ju in pengar iaf, för sverige skulle ju behöva bli av me lite statsskuld...
Senast redigerat av Shorty666 (13 oktober 2006)

Sök