3781
Sök

Bergstens Volvo S70 T5A (1999) - Långtidsprojekt...

Projektet som spårade, en 17-åring med för mycket ork och fritid som vägrar att ge upp på finess och detalj, följ och beskåda vad en liten skit till ungdom kan göra med en sådan bil. Lämna gärna en kommentar och tyck till, tveka... Visa mer

115 765 Visningar
Uppdaterades senast 15 september 2015
996 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
TBergsten skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Ja, får se hur det ser ut till sommaren, är inte så mycket att visa upp när man bara har originalturbon.. ser så fjantigt ut ^^

Har originalturbo jag med sad Man får jämna ut det på putsen och att min är lite mer undangömd... lol

Precis, min syns ju allt för väl hmm

Finns bara en sak att göra då wink

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
19 november 2013
TBergsten skrev:
Turbo-Fransson skrev:
TBergsten skrev:

Har originalturbo jag med sad Man får jämna ut det på putsen och att min är lite mer undangömd... lol

Jo det vet jag wink
Men ska ha pengar till det med wink

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Trucker
1 220 Inlägg
19 november 2013
grymt!

Vissa är bara bättre än andra!

996 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
TBergsten skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Jo det vet jag wink

Bara att öppna plånboken och se glad ut tongue

teamvolvoracing skrev:
grymt!

Ja nått sådant kanske... wink Tack smile

Trucker
1 220 Inlägg
20 november 2013
TBergsten skrev:
Turbo-Fransson skrev:
TBergsten skrev:

Jo det vet jag wink

Bara att öppna plånboken och se glad ut tongue

teamvolvoracing skrev:
grymt!

Ja nått sådant kanske... wink Tack smile

kom inte på nätt vettigt å skriva.. sen ha jag ju sett bilderna förut :-) men väntar redan på nästa update tongue

996 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
kom inte på nätt vettigt å skriva.. sen ha jag ju sett bilderna förut :-) men väntar redan på nästa update tongue

Kult att åtminstone en gör det... smile

398 Inlägg
20 november 2013
Följer detta i bakrunden och insuper alla updates som du gör.
Mycke bra jobb än så länge smile

Trucker
1 220 Inlägg
20 november 2013
TBergsten skrev:
teamvolvoracing skrev:

Kult att åtminstone en gör det... smile

kul* Idiot tongue ha ju inte så mycke mer å göra just nu så.. öka!

996 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
Martin_78 skrev:
Följer detta i bakrunden och insuper alla updates som du gör.
Mycke bra jobb än så länge smile

Haha, smygis... wink Tack ska du ha!

Teamvolvoracing skrev:
kul* Idiot tongue ha ju inte så mycke mer å göra just nu så.. öka!

Haha aja... wink Ta det lugnt nu, kommer kanske en på söndag/måndag om du har tur smile

322 Inlägg
25 november 2013
följer såklart wink ska bli kul att se hur denna bilen blir smile riktigt snygg redan nu dock!! smile

Trucker
1 220 Inlägg
26 november 2013
Bill Jävla slöfock uppdatera tråden! ja vet att du ha greja i helgen, så upp me bilder så resten oxå få se!

996 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Dannekkk skrev:
följer såklart wink ska bli kul att se hur denna bilen blir smile riktigt snygg redan nu dock!! smile

Haha ja det är kul att se vad en ungdom vågar/kan göra med en sådan bil... Tack ska du ha och trevligt att höra att du följer!

teamvolvoracing skrev:
Bill Jävla slöfock uppdatera tråden! ja vet att du ha greja i helgen, så upp me bilder så resten oxå få se!

Haha lugna tag nu!

Kan slänga in en uppdatering imorgon (tisdag) någon gång, nu ska jag knocka kudden... Efter att jag fört över pengar till lite nya grejer... wink

860 Inlägg
26 november 2013
jäkla nice o se ditt jobb med bilen.... har du körkort lr när får du det??? skulle va kul o träffa dig o kolla in bilen lite sen...

996 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
jäkla nice o se ditt jobb med bilen.... har du körkort lr när får du det??? skulle va kul o träffa dig o kolla in bilen lite sen...

Tack ska du ha!

Nej inte ännu, är dock aktuellt att börja med det nu då jag fyller 28e december (Ha ha...), vill flytta ner till Skånetrakterna också faktiskt så det finns nog en risk att du kanske får träffa mig någon gång haha smile

996 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Update 2013-26/11

Har inte just något att bjuda på denna gång, lyfte ut stolarna fram samt baksäte. Har även skickat iväg armstöd fram samt bak och även den gamla övre instrumentbrädan, skönt att bli av med lite skit som ej ska användas... smile

Fick även hem en trevlig sak förra veckan, visar dock inte den förnsen i nästa uppdatering, har då mest troligt fått hem lite ännu fler saker så då har ni något att kanske se fram emot...

I vilket fall så lyftes alla stolar ut samt baksätet, allt dammsögs och diverse plastdetaljer och även tom. robotslangarna för kablarna till stolarna fick sig lite kärlek, är man pedant så är man wink

Bjuder på lite bilder såklart...

Ut med gamla halvskinnsskiten smile Ej rekondat den på insidan här, vilket jag hoppas att det syns... Blev mycket fräscht på insidan efter lite slit, ska bli riktigt skönt att lyfta i nya inredningen, allt rent och fint precis som jag vill ha det smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-e6674a69c6f269485aa41d2143e7c3f7.jpg

En sida uppgnussad, lite trevligare med svart plast istället för unken & sketen, tog väl 30 min för båda sidorna så det var helt klart värt det. Måste ju fräscha upp allt då man håller på, lär ju se ut som att någon sketet på ett A4-papper annars om man säger så...

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-ef022cfa1f36a320e4c86a47aa3cc042.jpg

Båda sidorna klar...

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-336c69db2decec8fcf793af46be12138.jpg

Nu på förmiddagen så har jag även slipat klart r-vingen inför lack. Tog dock endast ett kort innan, blev som ny efter lite jobb och skadan syns såklart inte heller smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-2894b58766490028fc0653c0f4f6a6aa.jpg

Allt för denna gång, tjofräs lol

1 354 Inlägg
26 november 2013
Är det vingen med eller utan kolfiberflärp?smile

996 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Mack855 skrev:
Är det vingen med eller utan kolfiberflärp?smile

Har 2st r-vingar och båda är med kolfiberläpp... smile

1 804 Inlägg
26 november 2013
Varför inte passa på att slita ut hela golvmattan och göra rent den? smile

Meguiars_sverige

996 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
JimBo__ skrev:

Jag hade faktiskt tänkt göra det först, kändes dock onödigt då den inte var vad jag skulle kalla dyngig... smile Och då är jag pedant av mig, så den är verkligen inte dyngig... wink

1 804 Inlägg
26 november 2013
TBergsten skrev:
JimBo__ skrev:

Jag hade faktiskt tänkt göra det först, kändes dock onödigt då den inte var vad jag skulle kalla dyngig... smile Och då är jag pedant av mig, så den är verkligen inte dyngig... wink

Haha men dåså, då är det ju bara onödigt arbete wink

Meguiars_sverige

Sök