Tjena folket!
Dom närmsta av er vet att hälsan höll på att stryka med rejält på grund av stressen med att hinna få ihop bilen till mappning!
Fyra dagar innan mappningen hade jag en del kvar, men skulle hinna med! Jag bara skulle klara det!
Men men, när kroppen säger ifrån både fysiskt och psykiskt så kände jag att det är dags att ta ett steg tillbaka.
Hörde av mig till Jim som ska mappa min bil, och han förstod.
Tänkte jag bygger i min takt nu, hinner med saker jag vill göra, få saker på plats där jag vill ha dom nu och inte en massa paniklösningar, för det är inte så jag vill att det ska se ut!
Nu kommer en rad med bilder på saker som hänt senaste tre veckorna, då jag inte orkat med att lägga upp och skriva som innan! Ber om ursäkt för det, för nu är ändå en hel del trogna läsare!
Motorn flög i på en kväll, när jag väl fick hjälp av min käre vän Pierre!
Allt kopplades in, och bilen provstartades!
Gick felfritt, men lät som en gammal volvo! Då mappen som är på hondatan var för E85.. Haha!
Tyvärr inga bilder på detta då man stressade som en galning..
Men efter detta så har jag en del!
Körde en allmän service på bilen!
Nya stift, rotor, fördelarlock och bränslefilter kändes bra då bilen ska gå på E85!
Var förbi hydroscand och fick en pressad stålomspunnen bränsleslang till min fuelrail!
Då kopplingar och annat inte funkade från originalen när vi lyfte i motorn!
Fick även min ventilkåpa svetsad med AN kopplingar!
Här är Golden Eagle fuelrailen på plats med
Dags att fixa kopplingar på slangar till vevhusventilationen!
Sen åkte diverse slangar, kopplingar med mera på!
Intercooler, tryckrör och annat åkte på för att få ett hum om det passar!
Ni kan även se snygga provisoriska lösningen på oljekylen xD
Den fick inte plats över huvud taget där jag placerade den, turbon låg rätt på..
Farsan kom till undsättning och hjälpte mig bygga fästen till intercoolern, vi flyttade oljekylarn så den hamnade mellan orignalkylaren och intercoolern! Passar som handsken!
Problemet blev dock att slangarna till den går framför turbon, så va bara inhandla en rejäl turbomössa!
Inget fel med det, ser mer race ut, slipper en massa värme! Och viktiga, skyddar slangarna!
Sen var jag lite trött på att göra massa måsten.. väldigt typiskt mig!
Så tog tag i något jag velat göra väldigt länge! Bygga mig en frontsplitter!
Hittade en skiva som använts till hylla i förra garaget, kollade om den passade och ja visst!
Dr mengele vaknade i mig, började mäta och måla ut! Och efter en stund så såg det ut som detta kunde bli något riktigt bra!
Sen kom det kluriga.. hur jag fäster den!
Men google är din vän! Kollade runt lite och hittade lösning!
Letade fram plåt, målade upp en mall och sen var det bara att börja kapa, fila och kapa lite till och en jävla massa borrande!
Lite färg, kladda där och där!
Och taadaaa! Racelook is over 9000!!!
Ser inte lika monstruöst stor när fronten är på plats!
Nöjd med att få göra något kosmetsikt och förbättra utseendet ytterligare på den!
Over & Out
Kimpa