3277
Sök

GPS-sändare till bilen?

65 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Tänkte sätta en sändare i Amazonen. Funderade på att sätta larm först, men min gissning är att om någon vill sno bilen så tar dom den även om det är larm på den. Och där är aldrig något av värde förvarat i kupén. Så då verkar det mer förnuftigt att sätta en sändare, så att jag kan hitta den om någon inte kan hålla isär mitt och ditt.

Så, någon med tips på en schysst apparat? Är det svårt att installera?
Tänkte mig lägga 1500-2000;-

ClubJDM
531 Inlägg
370 Inlägg
3 januari 2013
Går ju att störa ut sändare också...något man bör ha i åtanke
Senast redigerat av Unleash (3 januari 2013)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

ClubJDM
531 Inlägg
3 januari 2013
Jo sant men säg ett bättre skydd till din bil för 500-1000 wink

65 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Jag är fullständigt grön på detta. Vad innebär störa ut? Och är det någonting som bara gäller billigare varianter, och som de dyrare är skyddade mot?

Avstängd
10 388 Inlägg
3 januari 2013
Unleash skrev:
Går ju att störa ut sändare också...något man bör ha i åtanke

Klart det gör, och det går att sno bilar som försäkringsbolagen säger inte är möjliga att stjäla.

Jag personligen hade nog satt både och. En välgömd gpssändare (som visserligen kan störas ut), har ingen avskräckande effekt på Fullbulten Lars, vilket ett larm KAN ha.

Inga problem att hitta välfungerande, visserligen relativt enkla, larm för 5-6-700:- på ebukten och tillsammans med en gpssändare så ligger man rätt bra "på det".

SkepticalHippo skrev:
Jag är fullständigt grön på detta. Vad innebär störa ut? Och är det någonting som bara gäller billigare varianter, och som de dyrare är skyddade mot?

Nej, det är möjligen lite svårare, men inte omöjligt där heller
Senast redigerat av it_mutt (3 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 160 Inlägg
3 januari 2013
släng in en gammal telefon med kontantkort

Handledare
1 481 Inlägg
3 januari 2013
horbybonnen skrev:

Och hur spårar du en gammal telefon då? Med tomt batteri. Den lär ju inte tala om var den är någonstans.

Sätt in en strömbrytare någonstans i bilen, eller ta ur rotorn när du parkerar. Blir svårstartad då. wink

65 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
saab_sonett skrev:
horbybonnen skrev:

Och hur spårar du en gammal telefon då? Med tomt batteri. Den lär ju inte tala om var den är någonstans.

Sätt in en strömbrytare någonstans i bilen, eller ta ur rotorn när du parkerar. Blir svårstartad då. wink

Hehe, sitter en brytare redan. Men jag är så nojig av mig så jag skulle vilja ha en sändare också. tongue

Handledare
1 481 Inlägg
3 januari 2013
Här kan du hitta en del för rimlig peng.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=gps+ … ;_from=R40

665 Inlägg
3 januari 2013
Jag har iphone 3gs i bilen med App Hitta min iphone..

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Handledare
1 481 Inlägg
3 januari 2013
sexy_d skrev:
Jag har iphone 3gs i bilen med App Hitta min iphone..

Det är ju ingen gammal telefon....
Har du strömkabel kopplad till den permanent? En Iphone dör ju ganska fort.

665 Inlägg
3 januari 2013
Allt är kopplat permanent och måste säga att det har gått 4v sen sist jag startade bilen och det gick utan problem, så stor ström drar inte laddare.

Jag skrev om 3gs för att jag hade min gamla iphone hemma, hittar man billigare så why not.

65 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Har ingen iphone liggande. Och då känns det som en onödigt dyr och "ej anpassad" metod.

665 Inlägg
3 januari 2013
posta på om du hittar bättre, bra att veta för nästa bil man äger, idag GPS är ett måste

1 160 Inlägg
4 januari 2013
saab_sonett skrev:
horbybonnen skrev:

glömde iqnivån här GIVETVIS kopplar man den till ständig ström suck

5 119 Inlägg
4 januari 2013
sitter själv å funderar över gps spårare till min bil. vill ha en bra som funkar. eller ja om dom skulle lyckas störa ut den så är de så. tror få tänker på det. dels för att få tillbaka bilen och sen så försvinner min skälvrisk med gps sendare. trots att jag har ganska bra larm, kupe, dörrar, glas och rörelse samt boxerings övervakning. men sendaren ska vara godkänd av bolagen. sen söker ja även en billig men funkande gps till extraljusen:-) så den ska inte vara allt för stor:-) följer denna tråd med spänning:-)
Senast redigerat av mb_pucken (4 januari 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Handledare
1 481 Inlägg
4 januari 2013
horbybonnen skrev:
saab_sonett skrev:
horbybonnen skrev:

glömde iqnivån här GIVETVIS kopplar man den till ständig ström suck

Och jag frågar igen. Hur spårar du en telefon? Visst, du kan med operatörens hjälp se vilken telemast den är närmast. Men det är kanske inom 500m när. Med en riktig GPS-sändare så ser du på metern när var bilen befinner sig. Viss skillnad.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
4 januari 2013
Beror på, har du en telefon med Google latitude i båda ändarna så kan du få du bättre precision än med krysspejling.
Programmet utnyttjar Wi-Fi, 2G/3G/4G eller GPS. 10-20 meter precision.
Men en ren GPS-tracker är lite bättre (så länge det finns GPS-signal).
saab_sonett skrev:
Och jag frågar igen. Hur spårar du en telefon? Visst, du kan med operatörens hjälp se vilken telemast den är närmast. Men det är kanske inom 500m när. Med en riktig GPS-sändare så ser du på metern när var bilen befinner sig. Viss skillnad.
Senast redigerat av Swedenrockers (4 januari 2013)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

65 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Om vi för enkelhetens skull utesluter byggen som involverar en mobiltelefon, jag tror inte det blir något sådant i vart fall, så kan vi ta tips om idéer rörande apparater avsedda för att vara endast GPS-sändare. =P

Sök