Audi 100 C4, farthållare

MostWanted93
4 januari 2013 · 143 Inlägg

Är lite fundersam gällande farthållaren i min bil. Spaken sitter där(dock står de på tyska på den), men i säkringsdosan på sidan av panelen finns de ingen säkring för just farthållaren(nr 20), de finns inte ens några kontakter där för en säkring. Har dock inte provat med fart om den funkar eller inte.
Men kan säkringen sitta nån annanstans eller gå på samma säkring som nånting annat?
Eller har tidigare ägare bytt ut spaken och av nån anledning satt dit en farthållarspak när de inte ens finns farthållare?

it_mutt Avstängd
4 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Ta en titt i motorrummet?

C4:orna kom ju inte med farthållare originaloriginal. Spaken var audis, men farthållaren kom från "annat håll". Har man ordning på alla papper så ligger det t.o.m en liten lapp från när den installerades "Farthållare med Audi originalspak".

Att detta påpekades var för att det var "vanligt" tidigare att du hade en knappsats på mittkonsollen som styrde farthållaren

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Expoze
4 januari 2013 · 2 024 Inlägg

Känns som att man borde börja med att prova den eller kolla i motorrummet om vacuumklockan finns där.
Tror inte att nån på ett forum direkt kan svara på din fråga huruvida någon kan tänkas ha bytt en spak i din bil.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
MostWanted93
4 januari 2013 · 143 Inlägg

Vart sitter vacuumklockan då?
Att nån inte kan svara på att nån bytt spak fattar jag, men nån borde kunna svara på om säkringen kan tänkas sitta nån annanstans eller gå på samma säkring som nån annan grej smile

Expoze
4 januari 2013 · 2 024 Inlägg

Vacuumklockan borde vara ansluten till gasreglaget via en vajer.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang