2584
Sök

Svampiga bromsar bmw 535 e28

21 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Hej! har har problem med mina bromsar. Jag har luftat bromsarna som man ska göra men ändå känns dom svampiga. jag har läst nån stans att bromsarna och servon går på samma pump om det kan ha med det att göra? Tacksam för svar!

280 Inlägg
5 januari 2013
Blev dom "svampiga" av sig själv eller kom det efter du gjort någon reparation?

/Fredrik

21 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Nej dom va svampiga när jag fick hem den sen så va lutningsskruven av på ena oket så jag bytte det och luftade sedan alla bromsar. Byte också ut den gamla bromsvätskan.

280 Inlägg
5 januari 2013
Du har nyligen köpt den alltså. Vissa bilar måste ju luftas på lite annorlunda sätt än normalt för att man ska få ut all luft. Hur gammal är bilen?

Plattan i mattan !
305 Inlägg
5 januari 2013
Jag skulle tippa på den klassiska "bromsbomben" bromstrycksackumulatorn.
Saxat från autopower:
Bromstrycksackumulatorn som finns på 528i, 535i och M535i, gör det möjligt att behålla bromskapaciteten för enstaka inbromsningar fastän motorn är avstängd. När denna del blir sliten blir bromspedalen svampig. En ny bromstrycksackumulator kostar 925 kr att köpa på Motornord.

21 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Jaha! Det låter ju som att det är den! Blir till att kasta upp 1000 spänn då smile Tack!

280 Inlägg
6 januari 2013
Kan vara enklare/billigare fel som gör att bromsarna blir svampiga. Men visst bromstrycksacumulatorn kan det säkert  vara. Är ej BMW-kännare.

/Fredrik

Sök