3973
Sök

Saab 9-5 2,3t ExtremeR bygge #xtremetwins

Nordic Extreme R projekt! 600hk+

114 456 Visningar
Uppdaterades senast 24 mars 2017
36 Inlägg
6 juni 2013
#181
TomDooley skrev:
har plockat isär det hela nu.. och det bästa jag kan hitta är att det skulle fattas en packning???
någon som vet om det ska sitta en packning här?

http://www1.garaget.org/gallery/images/175/174220/174220-9e1a1174690c10f5ec0f7dd18a0308c6.jpg


tänkte att det är lika bra att byta den stora packningen på själva "locket" till oljepumpen också..
http://www1.garaget.org/gallery/images/175/174220/174220-cb1c84ece17ca822fc1e50628a0f8dcf.jpg

Kan inte minnas att det skulle vara någon packning där, men ska se om jag hittar något i Haynes.


George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#182
Nej ska inte vara nån där.. packboxen som sitter sist tönker du väl på kanske

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#183
jojje81 skrev:
Nej ska inte vara nån där.. packboxen som sitter sist tönker du väl på kanske

okeej! då måste det bara den stor packningen som läcker då??
för det rann rätt rejält med olja ur där... ? vad tror ni?

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#184
PeiderN skrev:
TomDooley skrev:
har plockat isär det hela nu.. och det bästa jag kan hitta är att det skulle fattas en packning???
någon som vet om det ska sitta en packning här?

http://www1.garaget.org/gallery/images/175/174220/174220-9e1a1174690c10f5ec0f7dd18a0308c6.jpg


tänkte att det är lika bra att byta den stora packningen på själva "locket" till oljepumpen också..
http://www1.garaget.org/gallery/images/175/174220/174220-cb1c84ece17ca822fc1e50628a0f8dcf.jpg

Kan inte minnas att det skulle vara någon packning där, men ska se om jag hittar något i Haynes.

aa kika.. kolla om du kan se något som skulle kunna läcka annars.. det sitter väl en packbox innan för pumpdreven? kan den orsaka att det läcker så mycket?

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#185
Du satte nog packboxen lite fel.. väldigt lätt att göra misstag där :-(
Du måste ha lite lite fett där när du trär på den inte olja!.  Sen trycka in inte knacka.. sen ska det vara jäms med.. du måste köpa en ny.. använd inte samma.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#186
jojje81 skrev:
Du satte nog packboxen lite fel.. väldigt lätt att göra misstag där :-(
Du måste ha lite lite fett där när du trär på den inte olja!.  Sen trycka in inte knacka.. sen ska det vara jäms med.. du måste köpa en ny.. använd inte samma.

Vilken packbox? Den bakom dreven eller oringen till locket?
Du pratar bara om en packbox nu va? Och inte flera olika som jag bör byta?

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#187
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Du satte nog packboxen lite fel.. väldigt lätt att göra misstag där :-(
Du måste ha lite lite fett där när du trär på den inte olja!.  Sen trycka in inte knacka.. sen ska det vara jäms med.. du måste köpa en ny.. använd inte samma.

Vilken packbox? Den bakom dreven eller oringen till locket?
Du pratar bara om en packbox nu va? Och inte flera olika som jag bör byta?

Mellan vev och oljepumpslocket. Det är den eller o ringen som kan läcka just där.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#188
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Du satte nog packboxen lite fel.. väldigt lätt att göra misstag där :-(
Du måste ha lite lite fett där när du trär på den inte olja!.  Sen trycka in inte knacka.. sen ska det vara jäms med.. du måste köpa en ny.. använd inte samma.

Vilken packbox? Den bakom dreven eller oringen till locket?
Du pratar bara om en packbox nu va? Och inte flera olika som jag bör byta?

Mellan vev och oljepumpslocket. Det är den eller o ringen som kan läcka just där.

Enda sättet för oljan att ta sig ut är antingen där jag visade med pilen på bilden.. Och eftersom att det inte ska vara någon packning där så bör det vara schysst! Andra är ju vid den stora svarta oringen runt locket.. Så måste läcka där?

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#189
På locket har du ju en packbox och en o ring.. finns inget mer vid oljepumpen om jag inte mins helt avigt :-)
Jag tror på packboxen iaf :-)

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#190
jojje81 skrev:
På locket har du ju en packbox och en o ring.. finns inget mer vid oljepumpen om jag inte mins helt avigt :-)
Jag tror på packboxen iaf :-)

Vt du vad jag tror? Jag tror jag gjort enda och största tabben under hela projektet.. Måste slitit bort en eventuell packbox från kåpan som sitter över oljedreven och inte satt dit en ny... Lite pinsamt minsann...

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#191
Men det är ju den jag pratat om hela tiden ;-)

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#192
jojje81 skrev:
Men det är ju den jag pratat om hela tiden ;-)

Förstod inte vilken du menade eftersom att jag inte visste att det skulle sitta någon där... Haha
Om du förstår vad jag menar! smile

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#193
Jo jag förstår nu ;-) Måste läckt en hel del där då tongue

Men montera som jag skrivit.. för det är känsligt just där.. inte så kul att riva där heller.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#194
jojje81 skrev:
Jo jag förstår nu ;-) Måste läckt en hel del där då tongue

Men montera som jag skrivit.. för det är känsligt just där.. inte så kul att riva där heller.

Läckte rätt duktigt som sagt wink
Ne ska ta det försiktigt.. Kan inte vara så svårt nu när kåpan är lös.. Bara att smeka dit allt och provstarta! wink
Ska bara få tag på en packbox, speedparts hade tillfälligt slut, kanske får kika ner på Saab här i stan och se om dom kan få hem smile

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#195
Köp ej där ifrån för helv!! Köp original.  400 går den på.

Hoppas dina lager klarar sig.. för du hade väl glyco? Hörde precis om det 5e lager raser idag :-( med just glyco lager

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#196
jojje81 skrev:
Köp ej där ifrån för helv!! Köp original.  400 går den på.

Hoppas dina lager klarar sig.. för du hade väl glyco? Hörde precis om det 5e lager raser idag :-( med just glyco lager

Åh fan!  Det lät ju inge vidare... Då skiter vi i det så går jag in på Saab imorgon och får hem en riktigt packbox! Hoppas fan att det håller.. Iaf resten av säsongen, så kanske man kan byta i vinter ..

George
1 956 Inlägg
6 juni 2013
#197
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Köp ej där ifrån för helv!! Köp original.  400 går den på.

Hoppas dina lager klarar sig.. för du hade väl glyco? Hörde precis om det 5e lager raser idag :-( med just glyco lager

Åh fan!  Det lät ju inge vidare... Då skiter vi i det så går jag in på Saab imorgon och får hem en riktigt packbox! Hoppas fan att det håller.. Iaf resten av säsongen, så kanske man kan byta i vinter ..

Jag rekommenderar att du byter.  Du har ju fått ihop en fin motor så det vore jävligt synd att rasa den pga en sån skitsak.
Extra viktigt eftersom du ska köra med lite effekt också.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#198
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Köp ej där ifrån för helv!! Köp original.  400 går den på.

Hoppas dina lager klarar sig.. för du hade väl glyco? Hörde precis om det 5e lager raser idag :-( med just glyco lager

Åh fan!  Det lät ju inge vidare... Då skiter vi i det så går jag in på Saab imorgon och får hem en riktigt packbox! Hoppas fan att det håller.. Iaf resten av säsongen, så kanske man kan byta i vinter ..

Jag rekommenderar att du byter.  Du har ju fått ihop en fin motor så det vore jävligt synd att rasa den pga en sån skitsak.
Extra viktigt eftersom du ska köra med lite effekt också.

Joo men precis! Håller med dig! Men känns drygt att byta just precis nu bara.. Lär få igång bilen först.. Byta lager går ju snabbt bara man får ner tråget smile

36 Inlägg
7 juni 2013
#199
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Köp ej där ifrån för helv!! Köp original.  400 går den på.

Hoppas dina lager klarar sig.. för du hade väl glyco? Hörde precis om det 5e lager raser idag :-( med just glyco lager

Åh fan!  Det lät ju inge vidare... Då skiter vi i det så går jag in på Saab imorgon och får hem en riktigt packbox! Hoppas fan att det håller.. Iaf resten av säsongen, så kanske man kan byta i vinter ..

Jag rekommenderar att du byter.  Du har ju fått ihop en fin motor så det vore jävligt synd att rasa den pga en sån skitsak.
Extra viktigt eftersom du ska köra med lite effekt också.

Hej, lånar tråden lite.
Jag håller på att sätta ihop min maskin med lager från Speedparts, alltså Glyco. Du menar att detta inte är okej grejor? Står som orginal/Glyco på hemsidan. Vad bör man sätta för lager i så fall? Kan vara bra för mig att veta nu innan man fått ihop allt. Tack TomDooley!

Mvh / Peter


George
1 956 Inlägg
7 juni 2013
#200
Vet inte vem du frågar men jag svarar iaf. Glyco är inte original lager. Köp original på saab kostar 200 mer har jag för mig. Rätt billig försäkring.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!


Sök