Det finns 10 000 sätt att göra en projekt tråd!
Jag fick insperation utav radiopowers projekt tråd och kommer därför att göra en liknande!
Så här är mitt upplägg
Allt ovanför strecket sitter redan på------------------
Allt under strecket kommer att monteras
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo 740 Turbo 1990 Om bygget:Hej!
Tobias var en väldigt glad kille och alltid med humöret på topp, och riktigt rolig!! Han hade eget lastbils åkeri tillsammans med sin syster och pappa och han var väldigt omtyckt person!han och jag hade känt varandra i ungefär 8 år tid
Men tragiskt nog så hände det som inte fick hända en sommar dag!
Tobias körde omkull med sin motorcykel mitt framför ögonen på en gemensam kompis! Han omkom i ambulansen på väg in till sjukhuset!
Jag fick erbjudande om att köpa bilen utav hans syster och det ville jag så klart!
jag vet ungefär vad han ville göra med bilen och vad han hade för planer.
Tanken med hela bygget är att göra klart bilen för drifting 2013 på precis samma sätt som han ville ha gjort!
Specifikationer: Förare 2013: Andreas "Ante" Törnqvist
Bil: Volvo 740 Turbo 1990
Motor: B230 Turbo
MOTOR:Större turbo (Ska ta reda på exakt va de e för turbo)
Bosch 968cc spridare
Alu intercooler
Ställbar BTR
3"rör med racekatt
chippad (okänt chipp)
Ska uppskatningsvis vara runt 300hk ska enligt uppgift var nyrenoverad och trimmad och ha smidda kolvar, stakar och vev.
kommr köra med denna setup i sommar och till nästa vinter bygga 16V turbo
EXTERIÖR:940 front
addon sidokjolar
vita blinkers runt om
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GR-A vinge
sponsor dekaler
FÄLGAR:V70 fälgar just nu
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Funderingar på manton spacers 5x108-5x114,3
XXR fälgar
INTERIÖR:Totalt rensad
ska fortsätta i helgen!
2stycken sportstolar
Hydrauliskhandbroms
Batteriet i bagaget
glasfiber dörrsidor
Diverse mätare
CHASSI / VÄGHÅLLNING / BROMSAR:Yellow-speed med 304x28mm och 4-kolvs ok
stålomspunna bromsslangar
sänkningssats med hårare stötdämpare
Coilovers kommer! Antingen färdiga eller bygga själv
Hårdare bussningar
ÖVRIGT:Bilen kommer nog inte användas så mycke på gatan men vi får se
Detta är inte alla modifikationer som är gjorda för att följa i "real tid" gilla:
www.facebook.se/AntesDriftingProjekt, uppdateringar & modifieringar sker hela tiden!.
Mina sponsorer som gör detta möjligt:www.risetrade.se Han har allt som krävs för ditt styling/tuning projekt!
www.staydirt.com Har dom rätta kläderna ifrån WAX, FOX, och många andra märken!
www.streetwheels.se Säljer fälgar ifrån bl.a XXR, Drag-wheels, Japar racing, Dare och några av dom fetaste fälgarna till dom bästa priserna i sverige!
www.l-m-r.se Har allt du behöver till ditt volvo projekt, och så klart bäst kvalitet till bäst pris!
www.skruvat.se Har allt ni behöver så som lysen, bromsar och mycket, mycket mera!
www.AN88.seHar störst sortiment på kvalitets AN kopplingar till riktigt bra priser!
www.spacer.seDär finns Spacerplattor till ditt projekt! både modellanpassat och special!
www.maxebil.seUtför allt ifrån Däck montering, service, reparationer, bromsbänk, mappning chiptrimning, trimming, motorbyggnationer och mycke mera!
För mer information vänligen besök min FBsida:www.facebook.se/AntesDriftingProjektVi kör igång nu!
Den har stått ute i ca 3 års tid och bara varit startat ett fåtal gånger, men här är det iaf inrullad i garaget!
Började med att rensa ur inredningen och kolla efter rost! men inte en enda rost fläck finns på bilen
Snart Blir det bur, två sportstolar och en hydrauliskhandbroms
Baksätet ur gastat och alla övrig inredning bak! Det blir att täck hålen i brandväggen snart
Jag rev loss intercoolern för att kolla hur mycke olja det var i den, till min förvåning så var den torr!
Nu blir det att snygga till lite rör och sånt och ta en snabb titt så motorn är schyst inför uppstart i helgen!
Fläskbromsar ifrån
www.risetrade ska monteras på bilen!
Blir nog jävligt bra!
tror det behöver poleras iaf
MVH Andreas TörnqvistRisetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
L-M-R.se
Streetwheels.se
spacer.se
AN88.se
Maxebil.se