Skämdes på vägen mot stockholm, vingen vägde 10 kg, rent hård gummi.
Påbörjad av montering av dörrar och diverse för renovering. Rostigare än jag förväntade mig
Det blev att beställa nya trösklar och svetsa om.
Som sagt, inte vad man hade förväntat sig.
Nya fina tröskeln på passning
(båda sidor)
Båda sidor klara med nya trösklar
Hoppsan hejsan, fick för mig att svetsa bakluckan
Och där kom platsen för registreringsskylten, plastade senare en form.
Nya fronten hemkommen och då var det dags att prov montera
Coilover sänkningssats 20/100 monterat och då tog man en provtur
Fälgar lackerade av mig själv, och bilen ska väldigt snart in på lackering.
Påväg till lackering
Klar från lack med en ny kulör, alpina.
Minns jag rätt så var detta sen sommar 2011
Nu hade jag kommit så långt att jag rostlagat hela bilen, fått en ny lack, nya fälgar.
Inredningen är detsamma tråkiga, blått tyg och inredning förutom de nya skin stolarna bak&fram från 325 e36.
Tejpade ögonlock för test, ville se om det vart värt att skaffa riktiga.
En månad körde jag bilen sen vart jag påkörd av en person som kom ganska fort runt statoil när jag kom på vägen bakom
Efter olyckan fick jag erbjudande att lösa in bilen mot betalning, jag valde att ta emot pengar och renovera skadorna själv fast än jag fick ett sky högt erbjudande. Eftersom alla timmar jag lagt ned.
Jag gick och köpte en donator bil bmw 325 och tar motorn. Nya idéen var att montera denna i min vita.
Fick beställa nya skärmar fram, passagerar&förardörr grill fram, ny front och detta lackerades senare.
Gamla motor ur 113 hk 1.8L
sedan in med 325 M50B25
Vinter 2011 - vår 2012
Fick för mig att lackera panel och diverse vitt, så börja riva.
Resultatet
2012 sommar, nu hade jag bytt motor, drivlina, bromsar, avgassystem, framskärmar, dörrar m.m
Investerade nya strålkastare, delade angel eyes
Resultatet när bakdelen (e36) vart klar.
Hösten 2012 kom tanken att jag vill bygga e46bakända av min e36, kollade upp google och såg två projekt dock bara på coupe modellen. men jag ville ha de och det vart bestämt, åkte till skroten och börja hämta delar.
Man fick tanken "detta kommer aldrig gå, vad har man gjort"
Eftersom e46an är smalare upptill och bredare nertill så fick jag kapa upp och helt enkelt vinkla in för det enklaste sättet.
Det blev bättre än jag trodde
Idag ser BMWn ut såhär 2013/01-10
M3 ljuddämpare som skall på, blir att ta bort reserhjulsbaljan och bygga nya fästen.
M3 stötfångare kommer det att bli
Bakluckan kommer byggas till en CSL lucka
Fick i höstas tag på äkta m5 fälgar 18", skall lackeras vitt i bilens kulör.