0 ägare? Avställd sen mars? Tycker det verkar lite mysko alltihop, men det behöver ju inte betyda något. Kolla med en större Volvo-verkstad i närheten om de har historik på servicetillfällen? Då får du ju fram mätarställningar kopplade till datum mm.. Lång tid som avställd kan även betyda en större reparation, t ex en större olycka kanske?
Bilen är bara förregistrerad. Den är intagen i Mars 2012 av femmans bil. Den har körförbud eftersom den inte besiktats. Dessutom. En dieselbil som är 9 år gammal har körts betydligt mer än 15000mil. Garanterat.
Bilen är bara förregistrerad. Den är intagen i Mars 2012 av femmans bil. Den har körförbud eftersom den inte besiktats. Dessutom. En dieselbil som är 9 år gammal har körts betydligt mer än 15000mil. Garanterat.
Behöver den inte ha, men risk finns, vår Golf -01 har gått 13000 och vår Navara -99 har gått 10000
Behöver den inte ha, men risk finns, vår Golf -01 har gått 13000 och vår Navara -99 har gått 10000
Kolla tilläggsinformation så ser man lite till.
Det finns inte en enda dieselbil i Tyskland som inte gått minst 2-3000 mil/år. Oftast så ligger dom uppåt 4-5000 mil/år. Man köper inte en stor dieselkombi därnere för att finåka lite på Söndagen.
Dessutom är det ingen vinst med att ta in en bil ärligt och sedan sälja. Vinsten ligger i att backa mätaren rejält.
Kolla tilläggsinformation så ser man lite till.
Det finns inte en enda dieselbil i Tyskland som inte gått minst 2-3000 mil/år. Oftast så ligger dom uppåt 4-5000 mil/år. Man köper inte en stor dieselkombi därnere för att finåka lite på Söndagen.
Dessutom är det ingen vinst med att ta in en bil ärligt och sedan sälja. Vinsten ligger i att backa mätaren rejält.
Tack för ordet! Sen finns det och kommer alltid finnas godtrogna människor, vet flera små firmor som jag aldrig skulle köpa bil av. Om så jag måste cykla till jobbet
Finns mycket skit ute ja, var ju en filur som sålde gamla taxibilar i Malmö som var backade över 30000 mil. De som köpte dessa är inte så muntra idag efter att fått reda på sanningen.
Köper man en taxibil (tysk diesel) i förhoppning om att den gått 15000landsvägsmil (exempel ang milen, menar lågmil) så får man fan skylla sig själv!!
Egentligen hatar jag och köpa bil :S Det är en j-a jungel och nästintill omöjlig o hitta en bil i bra skick för 50tkr. Om några år lär det bli att vill man köpa bil så får man köpa en ny, finns ju inga kvar. :S:S
carfax? går ju att köpa nåt paket med 5 sökningar, vet jobbarpolare som gjort det och fått svart på vitt att bilarna varit mätarskruvade, har dock aldrig använt det själv då behov ej uppstått...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Dock så ger ju inte carfax någon info på tyskimporter utan endast usa importer o liknande. De brukar ju endast stå när den var intagen o bes första gången i sverige o innan de har besiktat första gången i sverige så har de ju backat mätaren
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Litar inte på carfax, dom kan ju inte veta vad bilen gått igenom i utlandet eller "privat" här i sverige. knappast att folk dokumenterar om dom vill tjäna pengar
Köper man en taxibil (tysk diesel) i förhoppning om att den gått 15000landsvägsmil (exempel ang milen, menar lågmil) så får man fan skylla sig själv!!
Egentligen hatar jag och köpa bil :S Det är en j-a jungel och nästintill omöjlig o hitta en bil i bra skick för 50tkr. Om några år lär det bli att vill man köpa bil så får man köpa en ny, finns ju inga kvar. :S:S
Det bästa var att det här var Svenska taxibilar som backats och fixats till så det inte syntes att dom gått som taxi. Milen gick att kolla genom bilprovningen.
BMW kan man kolla servicerapporter i Tyskland om man flörtar lite med BMW-verkstan. Volvo borde väl också ha servicerapporter från utlandet?
Fått reda på att Femmans bil kör med Italienimport. Har funnits några år men vet inte om dom är mer seriösa än någon annan importör. Kolla miltalen noga.
femmansbil importerar bara bilar . va o pröva en chrysler var borta i ca 35 -40 min med bilen för att tjejen ville se den innan jag skulle köpa den (vilket jag inte gjorde) kom tbx och så börjar han gapa vart har du varit o massa skit. tycker inte att det är seriöst företag får inga garantier på dom bilarna jag har kollat på i den firman
Ja, var du borta i 40minuter så förstår jag deras vrede.
femmansbil importerar bara bilar . va o pröva en chrysler var borta i ca 35 -40 min med bilen för att tjejen ville se den innan jag skulle köpa den (vilket jag inte gjorde) kom tbx och så börjar han gapa vart har du varit o massa skit. tycker inte att det är seriöst företag får inga garantier på dom bilarna jag har kollat på i den firman
Med rätt fart kan man åka några mil på 40min.. o det är inte meningen med en bil du bara vill "testa"