3588
Sök

Femmans Bil AB - Seriösa?

88 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Söker en nyare lågmils volvo v70 d5. Jag hittade genast två som verkade bra, de var på samma firma dessutom.

Båda hade gått 14-15000 mil, allt verka tip topp och priset helt okej.

Men när jag söker på bilarna kan jag inte få upp antal ägare, milställning osv osv?
Kan det vara nå fiffel med bilarna ? Ett REG NUMMER ÄR DHL826

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
10 januari 2013
0 ägare? Avställd sen mars?
Tycker det verkar lite mysko alltihop, men det behöver ju inte betyda något. Kolla med en större Volvo-verkstad i närheten om de har historik på servicetillfällen? Då får du ju fram mätarställningar kopplade till datum mm..
Lång tid som avställd kan även betyda en större reparation, t ex en större olycka kanske?

/Mattias

135 Inlägg
10 januari 2013
Eller så kan det betyda att bilen stått på firman sedan mars. Man brukar ställa av bilen när den rullar in på firman.

529 Inlägg
10 januari 2013
Verkar vara så att dom flesta av deras dieselbilarna är importerade. Kollar du upp bilarna så står det Antal ägare:0 på dom.
Senast redigerat av JimpeBoy (10 januari 2013)

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

3 173 Inlägg
10 januari 2013
Bilen  är ny importerad .eller nyitagen i sverige
Senast redigerat av tobzter (10 januari 2013)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
10 januari 2013
tobzter skrev:
Bilen  är ny importerad .eller nyitagen i sverige

Hur då när det står "Privatimporter: Nej" på transportstyrelsens sida?

/Mattias

3 173 Inlägg
10 januari 2013
Läs vidare så ser du andragrejer..tex tillägs infon så står de massa grejer
Senast redigerat av tobzter (10 januari 2013)

Handledare
1 481 Inlägg
10 januari 2013
Bilen är bara förregistrerad. Den är intagen i Mars 2012 av femmans bil. Den har körförbud eftersom den inte besiktats.
Dessutom. En dieselbil som är 9 år gammal har körts betydligt mer än 15000mil. Garanterat.
Senast redigerat av saab_sonett (10 januari 2013)

Båtmek
720 Inlägg
10 januari 2013
saab_sonett skrev:
Bilen är bara förregistrerad. Den är intagen i Mars 2012 av femmans bil. Den har körförbud eftersom den inte besiktats.
Dessutom. En dieselbil som är 9 år gammal har körts betydligt mer än 15000mil. Garanterat.

Behöver den inte ha, men risk finns, vår Golf -01 har gått 13000 och vår Navara -99 har gått 10000 wink

Kolla tilläggsinformation så ser man lite till.
Senast redigerat av J_Jespersen (10 januari 2013)

Handledare
1 481 Inlägg
10 januari 2013
J_Jespersen skrev:
saab_sonett skrev:

Behöver den inte ha, men risk finns, vår Golf -01 har gått 13000 och vår Navara -99 har gått 10000 wink

Det finns inte en enda dieselbil i Tyskland som inte gått minst 2-3000 mil/år. Oftast så ligger dom uppåt 4-5000 mil/år.  Man köper inte en stor dieselkombi därnere för att finåka lite på Söndagen.

Dessutom är det ingen vinst med att ta in en bil ärligt och sedan sälja. Vinsten ligger i att backa mätaren rejält.

Trucker
2 710 Inlägg
10 januari 2013
saab_sonett skrev:
J_Jespersen skrev:
saab_sonett skrev:

Det finns inte en enda dieselbil i Tyskland som inte gått minst 2-3000 mil/år. Oftast så ligger dom uppåt 4-5000 mil/år.  Man köper inte en stor dieselkombi därnere för att finåka lite på Söndagen.

Dessutom är det ingen vinst med att ta in en bil ärligt och sedan sälja. Vinsten ligger i att backa mätaren rejält.

Tack för ordet!
Sen finns det och kommer alltid finnas godtrogna människor, vet flera små firmor som jag aldrig skulle köpa bil av. Om så jag måste cykla till jobbet

Fart missbrukare

Handledare
1 481 Inlägg
10 januari 2013
Finns mycket skit ute ja, var ju en filur som sålde gamla taxibilar i Malmö som var backade över 30000 mil. De som köpte dessa är inte så muntra idag efter att fått reda på sanningen.

Trucker
2 710 Inlägg
10 januari 2013
Köper man en taxibil (tysk diesel) i förhoppning om att den gått 15000landsvägsmil (exempel ang milen, menar lågmil) så får man fan skylla sig själv!!

Egentligen hatar jag och köpa bil :S
Det är en j-a jungel och nästintill omöjlig o hitta en bil i bra skick för 50tkr. Om några år lär det bli att vill man köpa bil så får man köpa en ny, finns ju inga kvar. :S:S

Fart missbrukare

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 januari 2013
carfax? går ju att köpa nåt paket med 5 sökningar, vet jobbarpolare som gjort det och fått svart på vitt att bilarna varit mätarskruvade, har dock aldrig använt det själv då behov ej uppstått...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 798 Inlägg
10 januari 2013
Dock så ger ju inte carfax någon info på tyskimporter utan endast usa importer o liknande. De brukar ju endast stå när den var intagen o bes första gången i sverige o innan de har besiktat första gången i sverige så har de ju backat mätaren

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Trucker
2 710 Inlägg
10 januari 2013
Litar inte på carfax, dom kan ju inte veta vad bilen gått igenom i utlandet eller "privat" här i sverige. knappast att folk dokumenterar om dom vill tjäna pengar wink

Fart missbrukare

Handledare
1 481 Inlägg
10 januari 2013
trippelturbo skrev:
Köper man en taxibil (tysk diesel) i förhoppning om att den gått 15000landsvägsmil (exempel ang milen, menar lågmil) så får man fan skylla sig själv!!

Egentligen hatar jag och köpa bil :S
Det är en j-a jungel och nästintill omöjlig o hitta en bil i bra skick för 50tkr. Om några år lär det bli att vill man köpa bil så får man köpa en ny, finns ju inga kvar. :S:S

Det bästa var att det här var Svenska taxibilar som backats och fixats till så det inte syntes att dom gått som taxi.
Milen gick att kolla genom bilprovningen.

BMW kan man kolla servicerapporter i Tyskland om man flörtar lite med BMW-verkstan. Volvo borde väl också ha servicerapporter från utlandet?

Handledare
1 481 Inlägg
11 januari 2013
Fått reda på att Femmans bil kör med Italienimport. Har funnits några år men vet inte om dom är mer seriösa än någon annan importör. Kolla miltalen noga.

Pim_Pim
12 januari 2013
valle_88 skrev:
femmansbil importerar bara bilar . va o pröva en chrysler var borta i ca 35 -40 min med bilen för att tjejen ville se den innan jag skulle köpa den (vilket jag inte gjorde) kom tbx och så börjar han gapa vart har du varit o massa skit. tycker inte att det är seriöst företag får inga garantier på dom bilarna jag har kollat på i den firman

Ja, var du borta i 40minuter så förstår jag deras vrede.

Trucker
2 710 Inlägg
12 januari 2013
valle_88 skrev:
femmansbil importerar bara bilar . va o pröva en chrysler var borta i ca 35 -40 min med bilen för att tjejen ville se den innan jag skulle köpa den (vilket jag inte gjorde) kom tbx och så börjar han gapa vart har du varit o massa skit. tycker inte att det är seriöst företag får inga garantier på dom bilarna jag har kollat på i den firman

Med rätt fart kan man åka några mil på 40min.. o det är inte meningen med en bil du bara vill "testa" smile

Fart missbrukare

Sök