3428
Sök

Motor krångel Audi S2 91a

76 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Någon som vet om eller hur bilen går om vevaxelgivaren är dålig eller kass? Min hoppar på vartalet om man håller jämn gas på 1500 rmp Samt rycker o bara bluddrar vid gas pådrag. Trodde först det var Lmm som var boven, men nu är jag inte så säker längre?

49 Inlägg
12 januari 2013
provat o koppla bort lmm och se om han beter sig likadant?
annars bra tips är vacumslangarna då dessa ofta e riktigt dåligt skick på om dom e orginal sen -91
sen kan fördelaren spöka med om det e så att du har fukt som ger överslag eller dylikt.
såg att du har uppställt laddtryck/chippat med, vet att min s2a blev hellustig när jag sköt en tryckslang en gång men det låter rätt långsökt.
hoppas du hittar felet

// Ugge

76 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Allt nytt så jag har inte så mycket att gå på tyvärr mer än givare o Lmm sad

49 Inlägg
12 januari 2013
vad är det som e bytt på den då?
jo LLM:en blir lätt utsatt när man kör öppet filter
skulle verkligen bilen starta om du hade fel på givaren nere vid blocket?
och du kör väl inte med domdär magnecor kablarna? vet folk som haft problem med vissa tändkablar från magnecor, vill gärna ge överslag när du kör med fördelare.
har själv haft problem med att bilen "hoppat och ryckt" vid 2 tillfällen och ena gången var det en gammal vacumslang och andra gången va det fördelaren som spökade, samt då att jag sköt en tryckslang en gång men det va ju rätt lätt o hitta tongue

// Ugge

187 Inlägg
12 januari 2013
Har du kollat hur stiften ser ut?

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

76 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Det stämmer det med magnacore kablarna. Jag beställde sånna, men bilen bara ryckte o gick dåligt me dom så jag skicka tillbacka dom o fick nya. Jag tvivlar starkt på att dom är ok dom här med! Lmm är ny o bilen går allt jämt o så men Bluddrar bara vid gaspådrag. Drar jag ur kontakte på Lmm när bilen går så går den i grundläge.=Går dåligt.
Men den går bra i ca 2 min när jag satt i kontakten igen o det är ju konstigt?

76 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
S2_Freddan skrev:
Det stämmer det med magnacore kablarna. Jag beställde sånna, men bilen bara ryckte o gick dåligt me dom så jag skicka tillbacka dom o fick nya. Jag tvivlar starkt på att dom är ok dom här med! Lmm är ny o bilen går allt jämt o så men Bluddrar bara vid gaspådrag. Drar jag ur kontakte på Lmm när bilen går så går den i grundläge.=Går dåligt.
Men den går bra i ca 2 min när jag satt i kontakten igen o det är ju konstigt?

Jo bilen skulle allt starta om det är fel på vevaxelgivaren. Har en kompis som hade problem med sin bil att den ryckte o gick dåligt o det visade sig vara just vevaxelgivaren som var kass.

76 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Ja sa att allt är nytt o det är stiften oxå. hehe

187 Inlägg
13 januari 2013
S2_Freddan skrev:
Ja sa att allt är nytt o det är stiften oxå. hehe

Ja, men men hittade ingenstans att stiften var bytta i ditt inlägg, och om ALLT är nytt så har du ju en helt ny motor och då borde den ju verkligen gå jättebra.

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Sök